A gépjármű-finanszírozási piacot is átrendezik a március 1-jén életbe lépő változások. A körültekintő lakossági hitelezés feltételeiről és a hitelképesség vizsgálatáról szóló jogszabály a jelzáloghiteleknél jelentősen szigorúbb mértékben állapította meg a hitelezés maximumszintjét a gépjárműkölcsönök esetében - írja a Napi Gazdaság.
Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára szerint a legkeresettebb kis- és alsóközép-kategóriás autók esetében eddig több mint 50%-ban olyan finanszírozási ügyletek jöttek létre, ahol a vásárló által vállalt önrész mértéke alacsonyabb volt a most forintalapú hitelkonstrukció esetén meghatározott 25%-os, illetve forintalapú pénzügyi lízing esetében előírt 20%-os minimális szintnél.
Szakértők szerint az ilyen vevők zöme számára lényegében kigazdálkodhatatlan az EUR-alapú kölcsön és pénzügyi lízing 35-40%-os szintje. Az autót vásárolni akarók egy része vélhetően vállalja a drágább finanszírozást nyújtó forinthiteleket, ám az optimista piaci szereplők is úgy vélik, hogy legalább 20%-kal esik majd vissza ebben a szegmensben a hitelkereslet - az átlag inkább 40% körüli visszaesést prognosztizál.
A forinton és eurón kívüli finanszírozást gyakorlatilag megszüntetheti a rendeletben meghatározott 50-55%-os önrész feltétele. A szakértő vélekedése szerint ismét a készpénzes vevők számíthatnak majd nagyobb kedvezményekre az autószalonokban.
A gépjármű-finanszírozási szerződések futamidejének maximumát 84 hónapban határozták meg. Ezzel részben kiküszöbölhető a korábbi 10 éves futamidővel rendelkező ügyfeleket érintő csapda, amikor az autóját például a 4. évben lecserélni akaró ügyfél azzal szembesült, hogy a fennálló hiteltartozása eléri az autója piaci értékének másfélszeresét.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


