A debreceni Magyar Járműtechnikai Zrt. 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós buszát a Pekingtől hetven kilométerre lévő Pacsou városban gyártják a jövőben -írja a Világgazdaság.
A technológiatranszfer -melyet a magyar fél a kínai Jing Long Automotive vállalattal kötött- eléri a hatmillió eurós értéket.
Az eddig 20 millió euróba kerülő új gyárban 2011 szeptemberében kezdődhet meg az Euro 4-es diesel és az Euro 5-ös gázüzemű motorokkal ellátott járművek összeszerelése, amelyekből a tervek szerint évente 5-6 ezer hagyja el az üzemet. Addig is helyi alkatrész-beszállítókat keresnek, igaz, a győri Hydra-Flex Kft. is közöttük lesz.
Pacsouban létrehoztak egy kutató-fejlesztő központot is, ahol a pekingi Csinhua Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem megállapodása alapján az elektromos motorral szerelt alacsony padlózatú városi buszokat tervezik majd.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


