Az északi szomszédunknál márciusban és áprilisban összesen 55 millió euró értékben folyósított állami roncsprémium mindössze 0,05 %-kal járult hozzá a gazdasági növekedéshez - közölte Jana Kovácová, a Szlovák Nemzeti Bank (NBS) szóvivője.
Pontosabban fogalmazva ennyivel fékezte a GDP visszaesését, ami idén 5-6 % közötti lehet. A szlovák központi bank szerint az intézkedés pozitív hatást gyakorolt a gazdaságra, a cégek nyereségmutatóira, a foglalkoztatásra, továbbá a roncsprémiummal Szlovákia szolidaritást mutatott az autóexportáló országokkal. Ugyanakkor az intézkedés és a gazdasági növekedés közötti kapcsolat nagyon gyenge, mivel az akcióban inkább az importautók fogytak - mondta Kovácová.
A támogatást élesen bírálta az ellenzék, mert úgy ítélte meg, hogy az túl magas és nem ad lökést a hazai gazdaságnak, csak az autósok és vállalkozók egy szűk körét segíti. Arról nem is szólva, hogy a roncsprémium sok esetben csak a jövőbeni járművásárlásokat hozta előbbre, így hosszabb távon hatástalan.
Ezt a nemzeti bank is elismerte, ám a gazdasági minisztérium szerint az autóipar újabb támogatása hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Volkswagen úgy döntött, pozsonyi üzemében fogja gyártani az Up! kisautót.
A szlovák autóipari szövetség (ZAP) azzal érvel a roncsprémium mellett, hogy ennek köszönhetően idén 30 ezerrel több gépkocsit értékesítenek a korábban vártnál, ami a támogatásra fordított összegnél 14 millió euróval több adóbevételhez juttatja a költségvetést.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


