A Pénzcentrum olvasói körében végzett felmérésünk azt mutatja, hogy az alkoholos befolyásoltság alatti vezetés is megosztja a magyar társadalmat.
Miközben a gazdaság különböző ágazataiból sorra érkeznek a hírek a lehetőségek beszűküléséről, az elbocsátásokról és a veszteségekről, addig a sofőrszolgálatok nem csak, hogy jól vannak, de lendületesen bővülnek is.
A sofőrszolgálatok sikere alapvetően két tényezőre vezethető vissza. Az egyik a múlt év májusában bevezetett zéró tolerancia elve, melynek értelmében már a minimális alkoholfogyasztáson kapott sofőrök is súlyos retorziókra számíthatnak a rendőrség részéről. Bár a szigorúbb szabályok hatását nehéz pontosan számokba önteni, az jól látszik, hogy tavalyóta lendületesen növekszik a sofőrszolgálatok ügyfeleinek száma: volt olyan cég, ahol 6-8, volt ahol 20-30 százaléknyi forgalomnövekedést tulajdonítottak a zéró tolerancia bevezetésének.
A másik változás, mely lendületet adott a sofőrszolgálatok bővülésének meglepő módon épp a válság volt. A nehezebb gazdasági helyzet ugyanis felrúgta a berögzült szokásokat és új megoldások, új útvonalak felfedezésére késztette az ügyfeleket. Akármilyen hihetetlen ugyanis: a sofőrszolgálatot a lakosság nagy része prémium szolgáltatásnak tartja, mely csak a gazdagok és sikeresek kiváltsága. Anélkül, hogy megnéznék az árakat.
Pedig a sofőrszolgálatok árai egyáltalán nem magasak, legalábbis a taxizáshoz képest nem: általánosságban elmondható, hogy olcsóbb hazajutni sofőrszolgálattal, mint oda és visszaútra is kifizetni a taxidíjat. Az árképzés persze nem egyértelműen kedvez a sofőrszolgálat irányában. A bevett gyakorlat ugyanis Budapesten az, hogy az árakat az indulási és az érkezési kerület határozza meg, nem a fizikailag megtett távolság. Vagyis hiába van az indulási és érkezési pont között alig egy kilométer, ha közben van egy kerülethatár, az bizony megdobja a tarifát. (Ezen felül a benzinköltség is differenciálja a tarifát, hiszen a saját autónkba mi fizetjük az üzemanyagot. Már ha...)
Egy másik apró hátrány a taxikéhoz képest magasabb kiállási idő. A sofőrök ugyanis nem saját autóban keringenek a városban, hanem külön erre a célra tartott szállítók viszik ki őket az indulási pontra, majd szedik fel őket megérkezés után. Éppen ezért rendkívül fontos a cégek imidzse szempontjából a pontos tájékoztatás és annak maradéktalan betartása - mondta Takács Mihály, az SOS Sofőrszolgálat PR-menedzsere. Az ügyfélnek tudnia kell, miért vár többet egy sofőrre, mint egy taxira, ugyanakkor egy perccel sem szabad tovább várakoztatni, mint amennyit a telefonba ígértek neki. A konkurenciaharcban sok kisebb cég a villámgyors kiállással igyekezett ügyfeleket szerezni magának, ám túlvállalták magukat. A késések nyomán aztán hamar odalett a presztízs, az ügyfelek elmaradoztak és vállalkozás kénytelen volt csődöt jelenteni.
Nagy Ádám, a Sofőrsegély marketingfelelőse szerint is a jó sofőrszolgálat gyors, pontos, megbízható, és alkalmazkodó. Ez utóbbira Nagy saját bevallása szerint órákon keresztül tudná sorolni a példákat. Van, akit "szórakozni" szállítanak a saját autójában, majd a sofőr meg is várja, amíg az ügyfél végez. Vannak, akik öten szeretnének a saját autóban utazni, holott a sofőrrel együtt már hatan lennének, és van, akinek nincs is autója a helyszínen, csak összetévesztette a taxit és a sofőrszolgálatot. Az ilyen helyzetekre mind megoldást kell találni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A rugalmasságra azonban nem csak a folyton változó igényű vendégek miatt van szükség a sofőrcégeknél, hanem a munka megszervezése miatt is - mondta Takács Mihály. Az ügyfél kívánalmai miatt ugyanis előfordul, hogy egy-egy sofőr egész éjszakára kiesik, akinek a pótlásáról aztán gondoskodni kell. Takács szerint elő-előfordul, hogy ha egyszerre teljesíthetetlen mennyiségű megrendelés érkezik, akkor a más cégektől kérnek segítséget, mivel a szakma jó imidzse a jelenlegi felfelé ívelő szakaszban fontosabb, mint a konkurenciaharc.
A közös cél ugyanis az, hogy minél több ügyfelet igyekezzenek becsábítani a piacra. Ebben vannak segítségükre a sofőrök is, akiket igyekeznek nagy körültekintéssel kiválasztani a szolgáltatók. A PÁV-vizsga általában alapkövetelmény, míg a nagy vezetési gyakorlat és a városismeret fontos előnyt jelent, így nem csoda, hogy a sofőrszolgálatok autósainak jó részét a taxistársadalom termelte ki magából. Már ezen a téren is van differenciálódás, hiszen létrejött a Vénusz sofőrszolgálat, mely csak női sofőröket foglalkoztat. Bár a munkatársak egytől-egyig harminc év körüli, sok év autós rutinnal rendelkező hölgyek, atrocitás, kellemetlenség állítólag még sosem érte őket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.