A gazdasági válság ellenére - vagy annak köszönhetően - újabb autóipari beruházások jöhetnek Kelet-Európába. A térségben termelni továbbra is jóval olcsóbb, mint bárhol Nyugat-Európában - az iparág ismerői szerint a különbség autónként az ezer eurót is elérheti -, és ez a költségelőny a jelenlegi gazdasági helyzetben felértékelődik.
A friss beruházási tervek közül kiemelendő a Volkswagené: a német cég pozsonyi üzemébe kívánja hozni új modelljének, az Up nevű kisautónak a gyártását. A tervek szerint három év múlva évi 300 ezer jármű gurul le a pozsonyi futószalagról. Szerbiában a FIAT bővít 700 millió euróért, és nem szabad megfeledkezni a Mercedes kecskeméti beruházásáról.
Utóbbiban 2012-től a gyártó minijeit, az A és B kategóriás gépkocsikat gyártják majd. Korábban szóba került a beruházás esetleges felfüggesztése is. Német lapok azt írták, hogy a Daimler az Opel eisenachi gyáráról kezdett tárgyalást a német kormánnyal. Mindenesetre a Daimler közölte: nem érdekelt az Opel-gyárban, és Bajnai Gordon gazdasági miniszter is megerősítette, hogy a 800 millió eurós gyár felépül.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


