Az autóipar évek óta retteg attól, hogy megemelik a követelményeket a járművek tetejének teherbírását illetően. A jelenlegi szabályok még az előző évtizedből származnak, emiatt a szakértők szerint új követelményrendszert kellene bevezetni, hogy ezzel jelentősen növeljék a biztonságot, bár az tény, hogy ez többletköltséggel járna a gyártók számára.
A Public Citizen társaság legújabb tesztjei megmutatták, hogy ha egy autó felborul, a benne utazók komoly sérüléseket szenvedhetnek, ami bénuláshoz vagy akár halálhoz is vezethet. Az összes modell amelyik részt vett a teszten - összesen 6 - megbukott a Public Citizen tesztjén ezt a területet illetően, vagyis azt lehet mondani, hogy jelenleg elég gyenge az autók védelme a tetőt illetően.

Motorauthority.com
Jelenleg a gyártól olyan modelleket kell piacra dobjanak, amelyek a saját súlyuk másfélszeresének képesek ellenállni, ez azonban kevésnek bizonyul, így szakértői szervezetek szerint ezt két és fél szeresre kellene emelni. Az NHTSA 2008 nyara óta dolgozik azon, hogy a tető biztonságára vonatkozó szabályokat szigorítsák, de egyelőre még nem rukkoltak ki egyetlen részletes javaslattal sem. Bár úgy tűnt, hogy májusban kiadják a javaslatot, júniusban bejelentették, hogy erre még várni kell jogi problémák miatt.
Az amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az NHTSA javaslata, hogy a tető teherbírását az autó saját súlyának másfél szereséről két és fél szeresre kellene emelni, akár 13-44 halálesettel és 800 sérüléssel jelentene kevesebbet csak az Egyesült Államok útjain egy év alatt az olyan baleseteknél, amelyekben az autó megpördül. Az új határidőt a szervezet október 1-re tűzte ki, ekkor várható, hogy bejelentik a legújabb biztonsági előírásokat a tetőre vonatkozóan.
A Public Citizen tesztjén hat modellt vizsgáltak, a General Motors 2007-es Pontiac G6-osát, a Chrysler 2006-os 300 szedánját, a Toyota 2007-es Carmy szedánját, a Volkswagen 2007-es Jettáját, a Honda 2006-os Ridgeline pickup-ját és a Hyundai 2008-os Sonata szedánját.

Van egy irtó fontos dolog, amire nem figyelünk oda, ha repülővel utazunk: erre nagyon rá lehet fázni
A statisztikák szerint repülőgép-balesetek körülbelül 75%-át pilótahibák és mechanikai hibák okozzák.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


