15 °C Budapest

Életveszélyes autók: mind elbukott a teszten!

Pénzcentrum
2008. szeptember 11. 10:05

Az autóipar évek óta retteg attól, hogy megemelik a követelményeket a járművek tetejének teherbírását illetően. A jelenlegi szabályok még az előző évtizedből származnak, emiatt a szakértők szerint új követelményrendszert kellene bevezetni, hogy ezzel jelentősen növeljék a biztonságot, bár az tény, hogy ez többletköltséggel járna a gyártók számára.

A Public Citizen társaság legújabb tesztjei megmutatták, hogy ha egy autó felborul, a benne utazók komoly sérüléseket szenvedhetnek, ami bénuláshoz vagy akár halálhoz is vezethet. Az összes modell amelyik részt vett a teszten - összesen 6 - megbukott a Public Citizen tesztjén ezt a területet illetően, vagyis azt lehet mondani, hogy jelenleg elég gyenge az autók védelme a tetőt illetően.


Motorauthority.com


Jelenleg a gyártól olyan modelleket kell piacra dobjanak, amelyek a saját súlyuk másfélszeresének képesek ellenállni, ez azonban kevésnek bizonyul, így szakértői szervezetek szerint ezt két és fél szeresre kellene emelni. Az NHTSA 2008 nyara óta dolgozik azon, hogy a tető biztonságára vonatkozó szabályokat szigorítsák, de egyelőre még nem rukkoltak ki egyetlen részletes javaslattal sem. Bár úgy tűnt, hogy májusban kiadják a javaslatot, júniusban bejelentették, hogy erre még várni kell jogi problémák miatt.

Az amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az NHTSA javaslata, hogy a tető teherbírását az autó saját súlyának másfél szereséről két és fél szeresre kellene emelni, akár 13-44 halálesettel és 800 sérüléssel jelentene kevesebbet csak az Egyesült Államok útjain egy év alatt az olyan baleseteknél, amelyekben az autó megpördül. Az új határidőt a szervezet október 1-re tűzte ki, ekkor várható, hogy bejelentik a legújabb biztonsági előírásokat a tetőre vonatkozóan.

A Public Citizen tesztjén hat modellt vizsgáltak, a General Motors 2007-es Pontiac G6-osát, a Chrysler 2006-os 300 szedánját, a Toyota 2007-es Carmy szedánját, a Volkswagen 2007-es Jettáját, a Honda 2006-os Ridgeline pickup-ját és a Hyundai 2008-os Sonata szedánját.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 13. vasárnap
Ida
15. hét
Április 13.
Virágvasárnap
Április 13.
Ifjúsági világnap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33