A dollár gyengülése, az üzemanyagárak emelkedése és a Volvo iránti kereslet csökkenése dollár milliárdokat húzott ki a tulajdonos Ford autógyár zsebéből, ezért a tengerentúlon a vezetőváltás mellett döntöttek az utolsó európai egységnél. A Ford az 53 éves brit Stephen Odell személyében a negyedik elnök-vezérigazgatót nevezte ki a Volvo élére, mióta 1999-ben 6,43 milliárd dollárért (965 milliárd forintért) megvásárolták a svéd autógyárat.
A legfőbb célkitűzések közé a Volvo régi hírnevének visszaszerzése és a tengerentúli piacok visszahódítása tartozik. Az új vezérigazgató elsőszámú feladata a Volvo legnépszerűbb márkák közé emelésének kidolgozása. Három évvel ezelőtt a nyereség nagy százaléka még a svéd luxusautók értékesítéséből származott, azóta azonban több milliárd dollárt veszített a Ford az üzleten.
Az elmúlt öt évben az amerikai dollár sokat gyengült a svéd koronához képest és ez megnehezítette és ötödével csökkentette az értékesítéseket a tengerentúlon, miközben a versenytársak (Lexus, BMW, Subaru) fokozni tudták az eladásaikat. 2004-ben még 140 ezer Volvo talált gazdára az USA-ban, tavaly viszont már csak 106 ezer, ami tízezerrel elmarad az összeolvadást megelőző adatoktól is.
Az amerikaiak már többször fontolóra vették a Volvo értékesítését, de nem könnyen szabadulnak a gyártól, sőt még a saját típusaikban is alkalmazzák a legendás hírű svéd biztonsági fejlesztéseket. A vásárlói szokások változása - miszerint napjainkban inkább a kisebb és alacsonyabb fogyasztású autókat keresik - sem kedvez a Volvónak, de az új vezetés meglepetéssel készül a jövő hónapban megrendezésre kerülő Párizsi Autó Kiállításon.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


