A magas üzemanyagárak és az emelkedő költségek egyre takarékosabb rendszerek kifejlesztésére ösztönzik a kutatókat. A kutaknál mindig többet és többet kell fizetni, ezért egy amerikai egyetem kutatói mérnökökkel közösen a motor és a kipufogórendszer hőenergiáját próbálják hasznosítani a hatásfok növelése érdekében.
Az első próbálkozások bíztató eredménnyel zárultak, a hőenergiát egy speciális anyag segítségével sikerült tárolni és villamos energiává alakítani. A mérnökök szerint ugyanaz a folyamat játszódik le, mint amikor egy hőerőműben elektromos áramot állítanak elő, csak jelen estben a víz, mint közvetítő anyag kimarad a rendszerből.

A hagyományos benzinmotorok hatásfoka 20 % körül mozog, a legjobb autók is csak a benzin energiatartalmának negyedét alakítják át mozgási energiává. A fel nem használt energia egy része a hő-veszteség, amiből a forradalmian új anyag segítségével akár 10 %-ot is meg lehet menteni és elektromos árammá lehet alakítani.
Maga a módszer nem most látott napvilágot, korábban már a NASA is alkalmazta. Az autógyárak közül a BMW és a Honda is kutatásokat folytat, de eredményekről még nem számoltak be. A mérnökök szerint a technológia tökéletesítése még évekig is eltarthat, az utcai autókban leghamarabb 5-10 év múlva alkalmazhatják.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


