Az autóiparban eddig már számos meglepő visszatérést láthattunk. Az amerikai gyárak még mindig intják magukból a nyertes modelleket, ennek ellenére még a legjobbak is komoly gondokkal kűzdenek az eladások jelentős visszaesése miatt. Július közepén például a General Motors jelentette be, hogy költségcsökkentés mellett leépítésekre is lehet számítani. Emellett komoly probléma az is, hogy az iparág szinte felemészti a pénzt...
A problémák nagyban köszönhetőek az árfolyamok kedvezőtlen alakulásának, a zárt külföldi piacoknak és a drága munkaerő költségeknek is. Emellett ráadásul még a magas üzemanyagárak is megkeserítik az életüket.
A Ford után a BMW is beadja a kulcsot! Óriási elbocsátások az amerikai gyárakban!
Ahogy az igények változnak, egyre nehezebb kihívás megfelelni a követelményeknek. Meg kellene tartani az eddigi modelleket is, de folyamatos igény van az újakra is, amik már kiszolgálják a környezetvédelem és a takarékosságra való igényeket is. Erre készülnek sorra a hibrid meghajtású autók, és erre volt válasz a bioüzemanyag megnövekedett előállítása is, aminek köszönhetően viszont megindultak az élelmiszerárak fölfelé.
Bajban az öreg kontinens: Dánia a következő áldozat?
Az idők során sok hiba merült fel az Egyesült Államok autópiacán. Az 1950-es években, és a '60-as évek elején Japán még csak néhány szörnyű modellt tudott az amerikai piacra küldeni, de a Toyota, a Nissan, és a Honda is gyorsan fejleszteni tudták a minőséget, és tömegesen kezdték exportálni az amerikai piacra szabott autókat. Ahelyett, hogy a gyártók felvették volna velük a versenyt, nem tartották a japán kocsikat igazi versenytársaknak, így megmaradtak a korábbi stratégia mellett, ezzel jelentős vevőközönséget elveszítve.
Ahogy a japánok megszerezték az amerikai piac egy jelentős szeletét, az USA politikai nyomással reagált és "önkéntes" import kvótát vezetett be 1981-ben. Ezzel viszont a hatalmas keresletre viszonylag szűk kínálat jutott, lehetővé téve a japánoknak, hogy extra szolgáltatásokat nyújtva egy-egy autóhoz tovább srófolják az árakat, és még nagyobb piacot szerezzenek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
További hibaként lehet elkönyvelni a hiányzó luxuspiacot is. Ezek a modellek ugyanis gyakran nagy árréssel kerülnek piacra, és presztízs értékűvé változtatják a gyártó összes autóját. Az 1980-as években egyre többen voltak, akik az ilyen modelleket részesítették volna előnyben, de a Cadillac kivételével ennek az igénynek a gyárak nem nagyon tudtak megfelelni.
Néhány gyártó azt a hibát is elkövette, hogy nem forgattak vissza tőkét az üzletbe. Emiatt például a Toyota és a Subaru is olyan modelleket futtat az amerikai piacon, aminél sokkal modernebbek és korszerűbbek is vannak, emiatt az eladások hagynak némi kívánnivalót maguk után.
Az Oldsmobile kivonására akkor került sor a General Motorsnál, amikor a divízió a 100. születésnapját ünnepelte. Ez a döntés viszont lerombolta az évszázad egyik örökségének értékét. A Chrysler 1928-ban kezdte gyártani a Plymouth-t, hivatalosan pedig 2001-ben hagyott fel vele. A márkát kedvelő vásárlók ezzel viszont átpártoltak más gyártókhoz. Vajon a Ford elköveti ugyanez a hibát a Mercury-val?
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.