Autóhirdetés cigi-mintára: A vezetés halált okozhat!

Pénzcentrum
2008. május 20. 13:00

Az Európai Unió kötelezi az autógyártókat, hogy az üvegházhatást okozó szennyezőanyag kibocsátási és üzemanyag fogyasztási adatokat tüntessék fel a hirdetéseikben. Bár a vita még tart a szigorításról, az Európai Bizottság a hónap végéig közzéteszi az új szabályokat.

A bizottság közel egy évtizede dolgozik azon, hogy az autógyártók egységes séma szerint tegyék közzé a különböző járművek környezetre gyakorolt hatását. Az unió 1999-től tiltja a rövid hirdetéseket és kötelezi a gyártókat a kibocsátási és a fogyasztási adatok feltüntetésére. A tervek szerint az információknak a hirdetés szövegével azonos méretben, könnyen olvasható helyen és értelmezhető módon kell megjelenni. Sajnos a legtöbb esetben apró betűvel és nehezen észrevehető helyen tüntették fel a kibocsátási adatokat.

Szorgalmazzák azokat a lépéseket, miszerint az új autók hirdetési felületének 20 %-át használják a fogyasztási és a kibocsátási adatok feltüntetésére, az értékesítési pontokon pedig jól látható helyre függesszék ki az adatokat. A gyártók és az egyes államok képviselői a bizottság javaslatainak megvitatását szorgalmazzák, azonban valószínűleg elfogadják az új szabályok egy részét, melyeket a dohányipari gyakorlat ihletett az egészségügyi kockázatok közzétételével. A német sajtó bírálja az ötletet, mert a reklámbevételeik ötöde az autóhirdetésekből származik. Aggódnak, hogy az autógyártók más hirdetési formákat fognak választani a jövőben, mint történt az a dohányipari cégekkel a kilencvenes évek elején.

A német autók közül több is igazi benzin-faló, a javaslat előkészítőinek fő célja a számadatok közzététele. Brüsszelen belül a német ipari biztos nem támogatja az ötletet. Szerinte a hirdetési piac korlátozása nem demokratikus lépés, ha így haladunk a hirdetések fele a kötelező figyelmeztetéseket fogja tartalmazni. Az olasz és a francia gyártók nem tiltakoznak a tervezet ellen, mert ők eleve alacsonyabb fogyasztású autókat állítanak elő, a környezetvédelemért kampányolók kifejezetten üdvözlik a javaslatot. A gyakorlatban a nyomtatott sajtóban megjelenő autós hirdetésekben a kibocsátási adatok 99 %-a nagyító nélkül nehezen olvasható.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?