Egy legújabb angliai felmérés szerint az autósok többsége nem szívesen vásárol használt autót interneten keresztül, pedig sokat lehet vele spórolni.
A kutatás egy angol cég, a HPI végezte, aki használt autókról szolgáltat történeti adatokat. A válaszolók 70 százaléka úgy vélekedik, hogy online vásárlás esetén jobban ki vannak téve a veszélynek, hogy az autóval valami probléma van, 60 százalékuk pedig csalástól tart.
Ugyanakkor a HPI igazgatója szerint ezek a problémák kiküszöbölhetők, ha a vásárló körültekintően jár el az ügylet megkötése előtt. Legfontosabb annak ellenőrzése, hogy a felkínált autó eladási ára megfelel-e a piaci értéknek.
Szintén felhívja a figyelmet arra, hogy ha egy eladó gyanúsan gyorsan akar megszabadulni portékájától, vagy az ár túl kedvezőnek tűnik, úgy érdemes inkább odébbállni.
Néhány félelem viszont teljesen alaptalannak tűnik. Online, úgy mint eBay-en keresztüli vásárlás esetén sem látatlanban történik ugyanis az adás-vétel. Azon túl, hogy a vásárló megtekintheti az autót, Angliában lehetőség van arra is, hogy információkat szerezzen az autó történetéről. Ez hozzávetőleg 10 és 40 font között már beszerezhető, és ezáltal kiszűrhetővé válnak a lopott, vagy díjhátralékos autók.
Online vásárlás mellett szól az általa elérhető megtakarítás mértéke is. A Which? online autósmagazin összehasonlította néhány internetes autókereskedő árait 15 közkedvelt márka esetében. Az eredmények alapján átlagosan 11 százalékot lehet spórolni a listaárakon.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


