
Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
Csökkent az értékesítés az amerikai autópiacon februárban. Mindhárom detroiti autógyár kétszámjegyű csökkenéssel szembesült, ezt tetézik a növekvő üzemanyagárak és a válságos gazdasági helyzet. A General Motors, a Ford és a Chrysler érékesítése 16, 10 illetve 17 %-ot esett az előző év azonos időszakához képest. A GM és a Ford csökkentette a második negyedévre előirányzott termelését, míg a Chrysler új értékesítést ösztönző programot indít. "A teljes iparág nagyon csalódott a februári értékesítési adatok miatt. Hisszük, hogy a gazdaság magához tér az év második felében." - mondta a GM elnöke a genfi autó kiállításon.
A japán Honda volt az egyetlen autógyártó, mely a hullámvölgy ellenére 1 %-os növekedést ért el. A többiek közül a Toyota és a Nissan 6,6, illetve 3 %-os csökkenést könyvelhetett el.
Az amerikai autópiaci keresletről készített elemzés, a gyenge februári eredmények azoknak adnak igazat, akik szerint a recesszió elkezdődött, a gazdaság nem jó úton halad. A gyártók feladatul tűzték ki a termelés kereslethez történő igazítását. A GM elmondta, hogy a következő negyedévben 5 %-kal csökkentik a termelést, elemzőik szerint ez annak köszönhető, hogy gyenge a kereslet a járművek iránt. A Ford 10 %-os termeléscsökkentéssel reagál a kereslet visszaesésére, négy amerikai gyárában műszakokat szüntetnek meg és elbocsátják a munkaerő 5 %-át (2500 ember), ez sajnos része azoknak a költségcsökkentő törekvéseknek, amik jövőre nyereségessé tehetik a céget.
A Ford közgazdásza szerinte az iparág már elérte a mélypontot, kezelni kell a problémákat és átvezetni a céget a nehézségeken. Hozzátette, hogy a Ford, mint a harmadik legnagyobb amerikai autógyártó 1,5 %-os gazdasági növekedésre számít, ez hatással lesz az iparágra is. Ennek következtében várhatóan nő az értékesítés az év második felében, a februári értékesítési adatok egy évre vetítve kevesebb, mint 15 millió járművet jelentenek, ez az elmúlt másfél évtized leggyengébb adata.
Az iparág fő kérdése, hogy az új autók iránti kereslet emelkedik-e az év második felében. A japánok szerint optimizmusra vall, ha ezt beépítik a termelési - és értékesítési tervekbe, ők egy átlagos évet várnak, de felül fogják vizsgálni az előrejelzéseiket. Az amerikai autógyárak optimizmusát nem tükrözik a megszigorított hitelfelvételi lehetőségek sem.
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.