Már az is eredmény lesz az idén, ha nem zsugorodnak tovább az autóeladások. A magyarországi autószalonok száma 1100, a mögöttük álló tulajdonosoké azonban a korábbi 720-ról három év alatt 600-650-re csökkent - írja a Népszabadság.
Az ágazat közvetlenül harmincezer, közvetve hetvenötezer embert foglalkoztat. Amíg korábban másfél évtizeden keresztül folyamatosan nőtt a piac, az autókereskedők is ennek megfelelően bővítették hálózatukat, és megszokták, hogy nem nagyon kellett törni magukat a vevők kegyeiért. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy néhány szakmában már kiapadt a szakemberforrás: ilyen a fényező, az autóvillamossági műszerész. Őket, ha meg akarják tartani, nagyon meg kell fizetni.
Napjainkban 7500 és 9500 forint között vannak a magyarországi óradíjak. Erre persze csóválja a fejét a magyar ügyfél, hogy drága, de az autójavítás a szolgáltatóiparok között a legnagyobb gép-, tudás- és szakemberigénnyel dolgozik. Minden új modell új elektronikai és mechanikai eszközöket, számítógépeket, programokat, karosszériaszerszámokat, tehát újabb beruházásokat igényel.
A hazai szolgáltatások még mindig olcsóbbak a nyugatiaknál, hiszen az osztrák, német és svájci szervizekben 90-130 eurós (25 ezer-32,5 ezer forint) óradíjakkal számolnak. A különbség az órabérekben van, de a fizetések között nem ilyen nagy az eltérés, hiszen amíg egy osztrák szakmunkás bére 1200-1500 euró, egy magyaré már itthon is ennek a kétharmada.
Egy év alatt öt százalékkal drágultak az új autók, ebből is látszik, hogy Európa és Magyarország is leértékelődött a gyártóknál, hiszen a korábbiaktól eltérően a volumen és a részesedés növelése érdekében már nem támogatják az árakat, vagyis már nem sokáig vagyunk a legolcsóbb piac, mert a fejlődő térségekben könnyedén értékesítik ennek a mennyiségnek a többszörösét. A gyártók szerint az európai piac csak nyeli a pénzt, mert a szigorú környezetvédelmi és biztonságtechnikai előírások növelik költségeiket. Indiában, Kínában, Oroszországban és Dél-Amerikában nagyságrendekkel jobb árrésekkel tudnak működni.
Itthon tavaly nem a regisztrációs adó miatt estek vissza az eladások - állítja Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke, hiszen annak bevezetésekor megszűnt a 10 százalékos fogyasztási adó, és kiegyenlítették egymást az adóterhek. A regisztrációs adó egyedül a nagy kategóriában vetette vissza piacot. Azért közlekednek sokan külföldi rendszámmal, mert a tízmilliós kocsiknál akár két-hárommillió forintot lehet így megtakarítani. A Gémosz már korábban javasolta a pénzügyi kormányzatnak, hogy a regisztrációs adó mértékét 1,2 millió forintban kellene maximálni, így legalább tízezerrel több luxusautó kelne el itthon, és növelné a magyar költségvetés bevételét, amely szerinte így jelenleg húszmilliárd forintnyi áfa- és regisztrációsadó-bevételtől esik el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Gablini az idén már nem számít további visszaesésre, legalábbis összességében, mert amíg a haszonjárművekből több, éves szinten a személyautókból kevesebb kel majd el. A teherautók piacát jelentősen javíthatják azok a környezetvédelmi szigorítások, melyek szerint a rossz műszaki állapotú Arók, Barkasok, IFA-k és Zukok nem hajthatnak be Budapestre.
A húszévesnél öregebb átlagkorú teherjármű-állomány még napjainkban is több mint húszezer darabot jelent, ezek cseréje nemcsak környezetvédelmi, hanem autópiaci szempontból is jelentős tétel.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.