17 °C Budapest

Májustól súlyos pénzeket fizethetünk a gyorshajtásért

Pénzcentrum
2008. január 8. 09:30

Május elsejétől a közlekedési szabálysértések elkövetőit - amennyiben a szabálysértőt a rendőrségnek nem sikerül azonosítania, az üzemben tartót - közigazgatási bírsággal büntethetik. Az új bírságolási rendszer szigorú, bonyolult, de kiszámítható lesz - írja a Népszabadság.

A kormány múlt év végén elfogadott 410-es számú rendeletéből minden autós előre megtudhatja, hogy lakott területen belül és kívül, valamint az autóutakon és autópályákon "mennyibe kerül" a száguldozás. A rendelet tételesen fölsorolja, hogy a megengedett maximális sebesség 10-20-30 (és így tovább) százalékos túllépése esetén mekkora bírságra számíthat az autós. Azt is, hogy 100 ezer forintba kerülhet a piroson való áthajtás, s akár 300 ezer forintja is bánhatja az autósnak, ha fokozottan védett természeti területen engedély nélkül autózik.

A jövőben az eddiginél mélyebben kell majd a zsebükbe nyúlniuk a gyorshajtóknak. Annak, akit lakott területen 50 helyett, mondjuk, százzal mérnek majd be, akár 130 ezer forintja is bánhatja. S az illető még szerencsésnek is mondhatja magát, ha a rendőrség méri be és bírságolja meg. Májustól ugyanis - a rendőrség mellett - az önkormányzatok és a közútkezelők is jogot kapnak a sebességmérésre a kezelésükben lévő utakon. Ők a sebességmérést erre specializálódott vállalkozásokra bízhatják.

Az önkormányzatok, közútkezelők vagy az ő megbízottjaik által bemért gyorshajtóknak - a sebességtúllépés mértéke szerint megállapított közigazgatási bírság mellett - a sebességmérés költségeit is ki kell majd fizetniük, a mérést végző vállalkozás "indokolt nyereséghányadával" együtt. Azt, hogy ki és milyen feltételekkel végezhet majd "maszek sebességmérést", egy újabb (várhatóan még januárban megjelenő) kormányrendelet határozza majd meg.

A már kihirdetett kormányrendelet egyébként azt sem a rendőrségnek, sem a magán-sebességmérőknek nem engedi meg, hogy "százméterenként" egymás mellé állítsanak több lézeres sebességmérőt. Azt sem, hogy a különböző sebesség-ellenőrzésre jogosult szervezetek ugyanazért a szabálysértésért külön-külön megbírságoltassák az autósokat.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A jövőben a gyorshajtásért, a kanyarodási, megállási szabályok megsértéséért mindenki közigazgatási bírságot fizet. Akit a rendőr megállít (tilosban parkolás esetén a közterület-felügyelő vagy a rendőr tetten ér), a bírság mellett szabálysértési eljárás keretében büntetőpontot kaphat, vagy bevonhatják a jogosítványát. Szabálysértési bírságot azonban ez esetben nem kell fizetnie.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 11. vasárnap
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?