A Fővárosi Közgyűlés december 20-án dönt majd Budapest sorsáról. A fővárosi behajtási engedélyek lesznek porondon a megbeszélés során, és komoly változások is lehetnek a már több mint egy évtizede állandó tarifák esetén. A változás már elég időszerű ha az elmúlt tizenöt év inflációs adatit tekintjük...
A fővárosi teherautó forgalom már hosszú évek óta jelent problémát. Az örökös dugók, a végeláthatatlan várakozási idő, és az egyre több kátyú gyakorlatilag már járhatatlanná teszi Budapestet. Megoldás lehetne a teljes M0-s körgyűrű megépítése, de egyelőre ez még nem valósult meg. Vagyis úgy tűnik, hogy a fővárosnak kell tennie valamit a mérhetetlen kamionforgalom csökkentéséért.
A hírek szerint januártól jelentősen emelkedne a behajtó teherautók által fizetendő tarifa. További szigorítás még, hogy eddig ha egy cég tíz járművel hajtott be a fővárosba, akkor is csak egy után kellett megfizetnie a díjat, ugyanis az engedélyt a cég nevére állították ki, ezentúl viszont minden egyes teherautó után fizetni kell.
A befolyó plusz összegből az Origo-nak nyilatkozó MSZP-s Burány Sándor szerint parkolókat, mélygarázsokat, és parkolóházakat építene a főváros. Több útvonalat és gyakorlatilag a teljes belvárost viszont teljesen megtisztítanának a kamionoktól. A belvárosba januártól csak furgonok hajthatnak be áruszállítás céljából, a megfelelő díj kifizetése után. A külső kerületekben viszont még egy ideig el kell tűrni a mérhetetlen kamionforgalmat, egészen az M0-ás elkészültéig.
Bár azért vannak ennek az elgondolásnak is hiányosságai, mivel a kamionok jelentős része csak a külső kerületeken megy keresztül, mivel az M0-ás elkerülő hiányában nem tudják máshogy átszelni Budapestet. Emiatt jelölnének ki tranzitútvonalakat a kamionoknak, amelyek csak ezeket vehetnék igénybe a fővároson való áthajtás során, viszont ezeket díjmentesen. Az M0-ás megépülése után viszont ezeket megszüntetnék, és csak a célforgalom hajthatna be a fővárosba.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jelenlegi bevétel a behajtási engedélyekből 200 millió forint körül van, a legdrágább engedély 60 ezer forint, és ezeket a rendőrség ellenőrzi. Emellett viszont szó van egy olyan rendszer bevezetéséről is, amivel ellenőrizhetnék a járművek rendszámát, és ezzel az engedélyek meglétét...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.