2007. április egytől megszűnt a 3,5 tonnánál nagyobb összsúllyal rendelkező járművek díjmentessége a mindaddig ingyenes autópálya-szakaszokon és autóutakon, ez alól kivételt csak egyes autópályák bevezető szakaszai és az M0-ás körgyűrű jelentett.
A változtatás célja az volt, hogy a hazánkon átvonuló teherforgalom minél nagyobb mértékben hozzájáruljon a hazai úthálózat fenntartásához. A 12 tonnánál nagyobb kamionoknak ezért nem csak a fent említett szakaszokon, de a főútvonal-hálózat kiemelt részeinek használatáért is útdíjat kell fizetnie.
A Világgazdaság információ szerint január elsejétől a kiemelt szakaszokon bővül a fizetők köre, így már nem csak a D4-es besorolású kamionoknak, de a két kisebb kategóriát adó D2-D3 osztályba tartozó tehergépjárműveknek is, a buszok kivételévek, fizetniük kell majd az úthasználatért.
A GKM adatai szerint a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművek által fizetett útdíjakból befolyt 5 milliárdos többlet biztosítja, hogy 2008-ban egyik kategóriában sem kell emelni az autópályadíjakat. Erre egyébként is csak a személyautók és kisebb tehergépkocsik esetében lenne lehetőség, mivel a nagyobb tehergépjárművekre kivetett útdíj már így az Európai Uniós felső plafonján van.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


