Az úthasználattal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszeren (ED) szeretnének puhítani a szocialisták, s a rendszert a tervezettnél két évvel később léptetnék életbe - olvasható a Világgazdaságban.
A koalíciós alku után megszületett közbeszerzési kiírás szerint a 3,5 tonnásnál nagyobb tömegű gépjárművek és járműszerelvények számára 2009. január elsejétől vezetnék be az elektronikus útdíjfizetést az autópályákon.
Most a változtatás igénye arra irányul, hogy az ED-t csupán a nagyobb, 7,5 tonna feletti járművekre alkalmazzák, mivel ez a kis- és középvállalkozásokat kevésbé érintené. A másik javaslat szerint a rendszert csupán két évvel később 2011-ben vezetnék be, amit azzal magyaráznak, hogy így lehet biztonságos a bevezetés.
A javaslatokról egyelőre heves vita folyik, s nem született még politikai konszenzus arról, mikor, milyen díjakat kell majd fizetni. Az ED egyébként 6300 kilométert érintene, melyből a gyorsforgalmi hálózaton kívül díjasítandó útszakaszok összesen 5264 kilométert tesznek ki.
A tárca olyan díjtételt javasol, amely az Ausztriában fizetendőnél alacsonyabb, azonban a maihoz képest jelentős mértékű növekedést jelentene. A tervezet szerint 12 tonna feletti járművek után kilométerenként 44 forintot kellene fizetni, amely mintegy kétharmada az osztrák tarifának. A teherautók azonban jelenleg itthon háromezer forintért napi jogosultságot vásárolhatnak, vagyis ez az összeg durván 70 kilométerre lesz elég.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.