Mint egy új autó boldog tulajdonosai, bizonyosan megvagyunk győződve arról, hogy a kiválasztott modell teljes mértékig megfelel az előre felállított kritériumoknak, pontosan annyit fogyaszt majd, amennyit szerettünk volna, akkora lőerővel bír és biztonságot jelent majd számunkra az utakon.
A gyártó és a modell kiválasztásakor azonban nem csak ezek a szempontok vezérelnek bennünket, világít rá az autóipart górcső alá vevő AutoPacific nemrégiben készült felmérése. A gyártók ugyanis a külső designnal, az adott modell kényelmi funkcióival, felszereltségével és erejét hangsúlyozó reklámokkal ugyanis könnyedén elfeledtethetnek velünk addig fontosnak vélt szempontokat.
Az autógyártás esetében is, bár furcsa módon csak korlátozott formában, de működik a marketing egyik alapszabálya, vagyis, hogy egy célcsoport számára készített terméket sokkal könnyebb eladni, könnyebb a csoport tagjait elérni a marketingkommunikáció eszközein keresztül.
Egyáltalán nem meglepő, hogy bizonyos modellek esetében a reklámokban csakis férfiak szerepelnek, ráadásul általában kifejezetten férfiasnak tartott tevékenységet végeznek, például rodeóznak. A modellek egy részét ugyanis szándékosan úgy tervezik meg, hogy azok a férfiaknak tetszenek. Így például nagyobb teret engednek a kormány mögött ülő számára, vagy úgy alakítják ki a kilincseket, hogy egy férfi kesztyűs keze számára kényelmesek legyenek.
Az alábbi táblázatból is látszik, hogy a férfiak számára tervezett autók esetében a marketing rendkívül sikeres, ezeket az autókat ugyanis szinte csak kizárólag férfiak vásárolják. Ehhez persze nem elég a külső és a belső dizájn és a marketingkommunikáció, ezeknek a modelleknek erőt sugárzóknak kell lenniük. Itt kerül a képletbe a nagy motor és a lóerő.

Az AutoPacific szakemberei azonban arra is rámutattak, hogy a női modellek esetében a marketing már korántsem olyan sikeres. Egyértelműen felismerhető, hogy a gyengébbik nem inkább a Hondát, a Hyandait, a Volkswagent és Saturnt kedveli az autógyártól közül, a csoport megcélzása azonban korántsem egyszerű feladat.
Ezt bizonyítja, hogy kifejezetten női autó egyáltalán nincs a piacon, csupán olyan modellek vannak, melyek vásárlói közt enyhe többségben vannak a nők. Még az 1950-es években kudarcba fulladt az első olyan próbálkozás, mely kifejezetten a női vásárlóréteget célozta. A Dodge LaFemmet mindössze két évig gyártották és összesen 2500 darabot sikerült belőle eladni.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A női modellek gyártása eleve kudarcra volt ítélve azért, mivel a családok többsége akkortájt főként, de még manapság is csak egy autóval rendelkezik. Ez az autó pedig nem lehet nőies, mert bár a nők kifejezetten szívesen ülnek férfias modellek volánja mögé, nagyon kevés férfi vállalja fel, hogy ugyanezt fordított esetben megtegye.
Ennek köszönhető, hogy a főként nők által vásárolt modellek esetében a női vevők nincsenek jelentős többségben. A legkedveltebb feminin modell gyártója, a Volkswagen tagadja, hogy a Beetlet női autónak tervezték volna. A szóvivő azonban annyit elismert, hogy a modell azért maradhatott fenn eredeti formájában nagyobb változtatások nélkül 2003 óta, mert megtalálta a maga vásárlói rétegét. A Volkswagen mindebben annyit segített, hogy nőiesebb színeket, így az élénk zöldet és a napsárgát is felvette a termékpalettára.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


