1 °C Budapest

2007 legbiztonságosabb autói: add drágán az életed!

Pénzcentrum
2007. október 26. 13:00

Az autóválasztáskor a kényelmi funkciók és az ár mellett döntő fontossággal bír az autó biztonságossága. Az autószakértők szerint, bár a méret ebben az esetben kivételesen fontos szerepet játszik, csupán a modell tömege és nagysága nem elégséges feltétele az utasbiztonság garantálásához.

Egy azonban bizonyos, ha a két ugyanolyan felszereltséggel, de különböző méretekkel rendelkező autó ütközik össze egy balesetben, a nagyobb súlyú autó esetében magasabb az esélye annak, hogy a bennülők komolyabb sérülések nélkül megússzák az ütközést.

Önmagában azonban a méret nem elég, a jelenleg elérhető technológia egészére szükség van ahhoz, hogy egy autó valóban biztonságossá váljon, függetlenül attól, hogy aktív vagy passzív biztonsági eszközökről legyen szó.

A beépített eszközök között még a passzív biztonsági felszereléseknél, így a biztonsági övnél és a légzsákoknál is különbség van. Manapság több újonnan piacra kerülő modellben légzsákvezérlő van már, ennek segítségével elérhető, hogy a légzsák csak akkora erőt fejt ki, amennyire a bennülő súlya szerint szükség van.

Egy azonban bizonyos, a légzsák használatához mindenképpen szükséges a biztonsági öv és a fejtámla használata, ellenkező esetben pont ez az életmentésre tervezett eszköz okozhat sérülést.

Az aktív biztonsági eszközök palettája folyamatosan szélesedik, a gyártók mind újabb és újabb ötletekkel próbálják felvenni a versenyt, és előnyt kovácsolni saját modelljeik számára. A legelterjedtebb technológiát továbbra is az elektronikus menetstabilizáló jelenti, mely néhány éven belül kötelezővé válik majd az Egyesült Államokban, az Európai Unió területén egyelőre nincsenek tervek az eszköz kötelező alkalmazásával kapcsolatban.

A biztonságnak, ahogy az a következő modellekből is látszik, ára van, főként ha a menetstabilizálót például extraként kell megvásárolni, amely ma még viszonylag gyakori jelenség főként a kis- és középkategóriában, de néhány esetben még a felsőkategóriás autóknál is előfordul.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A Bankrate az amerikai autósszövetség által készített töréstesztek alapján felállította 2007 legbiztonságosabb autók listáját, melyen korántsem meglepő módon többségben vannak az egyterűek és a terepjárók.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?