A büntetőpont rendszer 2001-es bevezetése óta mindössze négyszáz jogosítványt vont be a rendőrség. A probléma nem a hatékonyságban rejlik, hanem abban, hogy kevés a szabálysértésekért járó pont, amelyek ráadásul két év alatt el is évülnek - írja a Magyar Hírlap.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala értesítést küld a vezetőknek a 14. pont megszerzése után, amely továbbra sem tántorítja el a sofőröket a szabálytalan vezetéstől, így 18 pont után fél évre elveszíthetik a jogosítványukat. 2001 óta ennek ellenére mindössze közel négyszáz sofőr vesztette el a jogosítványát a pontrendszernek köszönhetően, mivel minden szabálysértésért csak egy pont járt.
2004-ben szigorúbb pontozási rendszer vezettek be, de úgy tűnik még ez sem volt elegendő az ittas vezetés, vagy a gyorshajtás visszaszorításához, pedig ezekért a szabálysértésekért háromszor annyi pont jár azóta. A biztonsági öv mellőzéséért továbbra is csak egy pontot kap a vezető, annak ellenére, hogy életet menthet. A problémát azonban mégsem ezek a tények jelentik, hanem az, hogy a büntetőpontok két év után elévülnek, így elölről kezdődhet a számolás.
2007 őszén újabb szigorítás várható, amivel újra megpróbálják az illetékes hatóságok a helyes vezetésre bírni a sofőröket. Akit két év alatt háromszor is tetten érnek a rendőrök ittas vezetés közben, azonnal elveszíti a jogosítványát, és fél év múlva vizsgázhat újra. Az egyéb szabálytalanságokért is kétszer vagy akár háromszor magasabb pontok fognak járni.
Pausz Ferenc, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője szerint a cél nem az, hogy minél több pontot oszthasson ki az illetékes hatóság, hanem az hogy minél hatékonyabb eszközökkel bírják rá a sofőröket a helyes vezetési stílusra.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


