Három súlyosabb szabálytalanság elegendő lenne ahhoz, hogy egy vezető elérje a jogosítvány bevonásával fenyegető 18 pontos határt a büntetőpont intézményét szigorító tervek szerint - írja a Magyar Hírlap.
A 2001 januárjában életre hívott rendszer első két évében egyetlen jogosítvány sem került veszélybe. 2003-2004-ben összesen félszáz engedélyt vontak be. A 2004-es szigorítás óta nagyjából négyszázan lépték át a 18-as határt. A büntetőpontokat nem retorzió céljából találták ki. A renitensek kiszűrése mellett nagyobb előnye, hogy a vezetőket "rábírja" önkéntes jogkövető magatartásra.
Gégény István alezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészetének munkatársa elmondta: évente nagyjából háromszáz életet menthetnénk meg a hazai közutakon, ha az EU-tagországokhoz hasonlóan az autósok kilencven százaléka használná a biztonsági övet. Magyarországon ez az arány alig több mint ötven százalék. Tavaly 321 ezer autós neve mellé összesen 755 ezer büntetőpont került. Mintegy százezer vezető azért kapott egy-egy pontot, mert nem kapcsolta be a biztonsági övét. A tervezett módosítás a jövőben hét ponttal büntetné az ilyen sofőröket. Vagyis a harmadik "tettenérés" után az illető elérné a 18 pontot, ami automatikusan féléves jogosítványbevonással jár. Az elképzelések szerint végleg megszűnne az egypontos figyelmeztető tétel. A szabálysértés súlyosságtól függően három-, öt-, hétpontos büntetéseket szabnának ki. A mobiltelefon szabálytalan, kézben való használata a hárompontos körbe kerülne. Az ittas vezetés, a tilos jelzésen áthaladás és a gyorshajtás a hétpontos kategóriába tartozna. Ha egy vezető szándékosan veszélyezteti a közlekedőket, például el akar gázolni valakit, vagy cserbenhagyja áldozatát - ha a bíróság nem vonja be a jogosítványát -, 12 büntetőpontot is kaphat.
Újfajta kihágások is bekerülnének a büntetendő cselekmények közé. Így a záróvonal átlépése, vagy autóutakon, autópályákon a jobbra tartási kötelezettség elmulasztása, valamint a gyalogátkelőhely előtt megálló jármű előzése is büntetőpontot eredményezne. A rendszám nélkül autózók sem ússzák meg a jövőben figyelmeztetéssel vagy kisebb pénzbírsággal.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


