Kezdhetnek aggódni azok, akik valamilyen véletlen csoda vagy tévedés folytán nem bíznak túlságosan a kínai csillagban, mely egyre feljebb emelkedik az autóipar folyamatosan szélesedő egén. A kínai gyártók ugyanis a németeket megelőzve a második legnagyobb alkatrész-beszállítóvá nőtték ki magukat az Egyesült Államokban.
Az előző negyedévben 32 százalékkal bővült az ázsiai alkatrészgyártók termelése, a kínaiak által piacra bocsátott gépjármű alkatrészek értéke pedig elérte a 6 milliárd dollárt. Az óriási növekedés hátterében a hazai autógyárak egyre növekvő szükséglete áll.
Az adatokon végigtekintve nehéz lenne bármilyen mennyiségi kifogással élni, a minőséggel kapcsolatban azonban már sokkal erősebb kételyek merülnek fel mind az európai, mind pedig az amerikai szakértőkben. A néhány hete általunk is bemutatott töréstesztek pedig arról tanúskodnak, hogy a szakértők egyáltalán nem minden alap nélkül hadakoznak a minőségi szempontok előtérbe helyezéséért.
A Brilliance töréstesztjét látva már korántsem olyan egyszerű hinni a számoknak, és könnyedén felmerülhet bennünk a kérdés: vajon a kínai autógyártás esetében is ki kell várnunk-e az átmeneti időszakot, amelyre az ázsiai országnak a textilgyártásnál szüksége volt a minőségi fejlesztések végrehajtására? És ha igen, ki lesz a kísérleti nyúl?
Az azonban biztosnak látszik, hogy a kínai gazdaság is egyre inkább a magasabb hozzáadott értékkel bíró ágazatok felé mozdul, tér pedig biztosan van a fejlődésre, főként akkor ha az alacsony árakhoz egy idő után kiváló minőség is társul.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


