A német autógyártók összefogni kényszerültek annak érdekében, hogy minél hamarabb magukévá tudják tenni az üzemanyag-hatékony technológiákat, hiszen csak így tudják kivédeni a folyamatosan csökkenő értékesítéseket, és így készülhetnek fel az esetleges törvényi szigorításokra is.
A legendás Porsche azonban másként közelíti a változtatási kényszerhez, a Volkswagennel közösen egy új motoron dolgozik, amely benzinnel és elektromos árammal működő hibrid megoldást képvisel.
A hibrid motor várhatóan harmadával csökkenti majd a Cayenne üzemanyag-fogyasztását. Széndioxid kibocsátása pedig 240 gramm lesz kilométerenként. A hagyományos modell kibocsátása egyébként 310 gramm volt.
A European Federation for Transport and Environment adatai szerint 2005-ben az új autók átlagos széndioxid kibocsátása 162 gramm volt kilométerenként. A Porsche nem az egyedüli, a DaimlerChrysler AG és a BMW is hibrid motorok elkészítésén fáradozik. A Volkswagen a DaimlerChryslerrel is együttműködik, ők az Egyesült Államokban szeretnének új diesel-motorokkal előrukkolni.
Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy mennyibe kerül majd az új Cayenne, a gyártó várakozásai szerint vásárlóinak 5-15 százaléka vált majd.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


