Az autóvásárlás nagy jelentőséggel bíró vásárlói döntés, melynek meghozatala során a vevő több szempontot is mérlegel. Többek között előkerül a megbízhatóság, a fogyasztás, a kategória, a márka, a design, ezáltal a presztízs kérdése, és rendkívül fontos az értékállóság, vagyis, hogy abban az esetben ha értékesíteni szeretnénk, mennyit kapunk majd a most megvásárolt gépjárműért?
Abban az esetben, ha a vásárló olyan szerencsés, hogy luxuskategóriában vásárolhat, a kérdések egy része mindenképpen átalakul és előtérbe kerül a presztízs, a design, az értékállóság, valamint tovább fokozódik a hangsúly a megbízhatóságon.
Az utóbbi három szempont adja majd meg azt az eladási árat, amelyen a luxusautók a későbbiekben értékesíthetők. A Forbes.com nemrégiben elkészítette a legnehezebben és legkedvezőtlenebb feltételek mellett értékesíthető használt luxusautók listáját, amelyen kellemetlen meglepetések várhattak például a hazánkban is népszerű Mercedesre.
A rosszak között is a legrosszabb helyen végzett a Ford alvázra épített Lincoln Town Car és Mercury Grand Marquis, amelyek az előbb említett tulajdonságok közül legalább kettőben nem remekelnek. Az autókölcsönző cégek által kedvelt modellek fő problémája, hogy évtizedes technológiát alkalmaznak, így sem a design, sem a kényelmet szolgáló eszközök nem felelnek meg a mai követelményeknek.
A modellek elavultságát jól mutatja, hogy a használtautó piacon a vevők átlagos életkora mindkét modell esetében eléri a 67 évet. A kínálat óriási, hiszen a kölcsönzők gépparkjainak cseréjekor minden évben több ezer darab kerül belőlük piacra, a kereslet pedig magából a korosztályból kiindulva is nagyon szűkös.
A két legrosszabbul teljesítő modell további problémája, hogy az elavult technológiáért ráadásul túl sokat kérnek a gyártók, az 50 ezer dolláros vételárért ugyanis már a vevők a BMW 5-ös szériája, az Infiniti M35-ös és a Lexus GS között válogathatnak.
Ugyancsak túlárazási problémákkal küzd a Mercedes E550, hiszen a 60 ezer dolláros kereskedői áron meghirdetett modellek helyett sokan a kistestvért, vagyis az E350-t választják, már amennyiben ragaszkodnak a márkához. A modellek közötti különbséget jól mutatja, hogy míg az E550 a vétel után 5 évvel már csak a vételi 27%-át éri, addig az E350-es esetében ez az arány 27 százalék.
A listára még felkerült modellek megbízhatósági, illetve design problémákkal küzdenek: a Cadillac és a Lincoln esetében a gyakori műszaki gondok indokolják az alacsony árakat, a Jaguar S és X típusoknál ezzel szemben az 5-7 éve állandó design vonzza kevéssé a vevőket.