Csütörtökön hozta nyilvánosságra legújabb statisztikai felmérését az amerikai Insurance Institute for Highway Safety, amely szerint a vezetés, illetve az autó az elmúlt 11 év során egyre inkább biztonságosabbá válik.
2002 és 2005 között 79 halálos balesetet regisztráltak 1 millió 2001-2004-es autómodell közül, míg ez a szám 1990 és 1994 között 110 volt az 1989 - 1993-as modellekre vonatkozóan. Az intézmény szerint ennek a csökkenésnek egyrészt a biztonságosabb autó-kialakítás az oka, de nagy a szerepe az ESC-rendszereknek (elektronikus stabilitás-szabályozó rendszer) is.
A legkisebb halálozási rátával a General Motors Fortune 500-as, a Chevrolet Astro, az Infiniti G35 szedán, a BMW 7 szedán, valamint az Audi A4/S4 Quattro modellek rendelkeztek. A legkevésbé biztonságos kocsiknak pedig a Chevrolet Blazer kétajtós, kétkerék-meghajtásos, az Acura RSX, a Nissan 350Z, a Kisa Spectra, a Pontiac Sunfire, valamint a Kia Rio modellekk bizonyultak.
Összességében a közepes és nagy méretű luxusautók rendelkeztek a legkisebb halálozási rátával, míg a kisebb, négyajtós autók a legmagasabbal. Ugyanakkor Russ Rader az intézet szóvivője szerint ez még nem jelenti azt, hogy a nagyobb biztonságosabb is. A halálozási rátát befolyásolja az egyes tulajdonosok vezetési stílusa is.
Ugyanakkor az ESC-rendszerek már jóval nagyobb szereppel bírtak a baleset-megelőzésben, az intézmény egyéb kutatásai erre is rámutattak. Ezek a rendszerek általában azokban a balesetekben csökkentette a halálesetek számát, amelyekben a vezető elveszítette az irányítást a jármű felett.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


