A 2006-os év autópiaci fejleményeire visszatekintve elmondható, hogy ez az esztendő is egyértelműen a Toyotáé volt a nagy gyártók közül, a japán első helyezett ugyanis sikeresen vezette a távol-keleti rohamot az Egyesült Államokban is, melynek eredményeképp tavaly felkúszott a tengerentúli dobogó harmadik fokára, maga mögé utasítva a DaimlerChryslert.
A Toyota 2006-ban összesen 2.54 új autót értékesített az Egyesült Államokban, így piaci részesedése elérte a 15.4%-ot. A piacvezető szerepét továbbra is a General Motors tölti be 24.6%-kal, míg a második helyezett a Ford, 17.5%-os szelettel.
A japán autók előretörésének kedvez, hogy az amerikai fogyasztók az üzemanyagárak szignifikáns emelkedésének hatására egyre inkább a kisebb fogyasztású, hatékonyabb működési modellek felé fordulnak, azáltal a "benzinzabáló" amerikai monstrumok háttérbe szorulnak.
Jól jelzi ez utóbbi változást, hogy míg a GM és a Ford decemberben az amerikai piacon év/év alapon 13%-os forgalom-visszaesést könyvelhetett el, addig a Toyota ezen időszakot 2.3%-os növekedéssel zárta.
Az ázsiai autógyártók 2006-ban az amerikai forgalom 39.4%-át adták, mely eddig soha nem látott magas részarányt jelent. (2005-höz képest 2.7 százalékpontos a szelet növekedése.) A japán és dél-koreai gyártók az év utolsó hónapjában 577,634 járművet értékesítettek a tengerentúlon, mely 5.9%-os növekedésnek felel meg év/év alapon.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
2006-ban tehát ezen teljesítményt szemlélve, hosszabb távú befektetői szempontokat alapul véve mindenképpen a Toyota lett az év autógyártója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.