Nemcsak szeptember elsejétől változik a különböző adók kulcsa, ugyanis 2007. januárjától a gépjárműadó módosítása, ezzel pedig a személygépkocsikra vonatkozó új jogszabály is életbe lép. Elkerülni nem tudjuk, az új adó leginkább a nagy teljesítményű motorral rendelkező gépkocsikat és motorokat érinti, és a járművek életét is számításba veszi. A legrosszabbul azok járnak a teljesítményadóval, akik új, nagy teljesítményű autót vásárolnak. Nézzük, mi számít majd adóalapnak, hogyan kell fizetni és létezik-e valamilyen megoldás, amivel ki tudnánk küszöbölni a magasabb összeget? Javul-e a helyzet, ha hibrid autót választunk? A Pénzcentrum utánajárt a kérdésnek...
Nemcsak szeptember elsejétől változik a különböző adók kulcsa, ugyanis 2007. januárjától a gépjárműadó módosítása, ezzel pedig a személygépkocsikra vonatkozó új jogszabály is életbe lép. Elkerülni nem tudjuk, az új adó leginkább a nagy teljesítményű motorral rendelkező gépkocsikat és motorokat érinti, és a járművek életét is számításba veszi. A legrosszabbul azok járnak a teljesítményadóval, akik új, nagy teljesítményű autót vásárolnak. Nézzük, mi számít majd adóalapnak, hogyan kell fizetni és létezik-e valamilyen megoldás, amivel ki tudnánk küszöbölni a magasabb összeget? Javul-e a helyzet, ha hibrid autót választunk? A Pénzcentrum utánajárt a kérdésnek...
Itt a teljesítményadó...
Idén december 31-ével megszűnik a gépjárművek után éves szinten fizetett önkormányzati adó, a súlyadó. Helyébe a teljesítményen alapuló új adóforma lép életbe. Január elsejétől tehát a lóerőnk után adózunk, azaz az adja majd a járulék alapját, hogy mennyi kW teljesítmény van regisztrálva és feltüntetve autónk zöld kártyáján. Rögzített kW-s teljesítmény hiányában a lóerőket szorozzák fel a megadott sávokban szereplő összegekkel.
Az eddigi súly helyett a jövőben a gépjármű életkora és teljesítménye fogja meghatározni az évente kötelezően befizetendő adó mértékét. A legtöbbet a 0-3 éves autótulajdonosok fizetik -300 Ft/kW-, a legkevesebbet a 16 vagy annál idősebb járművel rendelkező egyének -120 Ft/kW.
A tengerentúlon bevált módszer, hogy a regisztrációs adót és egyéb gépjárműre vonatkozó adót hibrid és elektromos hajtású gépkocsikkal ellensúlyozzák, hiszen ezekre a környezetkímélő technológiákra a tulajdonosok adókedvezményt vehetnek igénybe, ami ez esetében jelentősen csökkenti a kiadásokat.
Milyen gyártmányú hibrid, és mennyivel másabbak a költségek?
Magyarországon a leghíresebb hibrid autókat a Honda, Toyota és Lexus forgalmazza. Ha környezetkímélő gépkocsit választunk - nemcsak a Föld megóvása érdekében, hanem a kisebb regisztrációs adó reményében is - akkor az egyes modelleknél körülbelül plusz 2 millió forinttal kell számolnunk hibridek esetében. A regisztrációs adó bár kevesebb -csaknem a fele-, viszont az ár sokkal magasabb. A Honda Civicnél például az 1.4-es 5 ajtós modell 3 559 001 Ft-ba kerül, a regisztrációs adó 340 000 forint, ezzel szemben egy hibrid 1.4-es Civic regadó nélkül 5 800 000 Ft, adóval együtt 5 990 000 forintunkba kerül.
A fogyasztásukat tekintve átlagosan több mint egy literrel fogyasztanak kevesebbet a hibridek - a Lexus esetében ez 2 liter- ám ez azt jelenti, hogy csupán ezek a tények alapján nagyon sokáig kell egy ilyen autót birtokolnunk, míg elérjük azt a szintet, hogy megéri az árkülönbséget kifizetni. Azonban mi a helyzet hazánkban?
Hibridek Magyarországon? Így nem is fog elterjedni!
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A környezet megóvása érdekében támogatja az állam a fogyasztókat, jelen esetben azzal, hogy a januártól bevezetett éves teljesítményarányos gépjárműadó kedvezményben részesíti azokat, akik hibridekkel vagy elektromos autókkal rendelkeznek?
A hibrid tulajdonosok az EU több országában élveznek különböző mértékű kedvezményeket, melyek kedvezően hatnak a gépkocsi vételárára, illetve fenntartására. Magyarországon a jelenlegi jogszabályok szerint egyelőre nem tudunk beszámolni hasonló támogatásról.
A szakértők szerint nem derül ki a tervezetből, hogy hogyan befolyásolja a teljesítményadót az autók típusa, így azt sem tudhatjuk meg, hogy jár-e egyáltalán kedvezmény az elektromotorral rendelkező környezetkímélő megoldásokra.
Külföldön sokkal kiforrottabb a rendszer, hiszen nemcsak az Egyesült Államokban, hanem Európában számos országban különböző kedvezménnyel illetik meg a hibrid autók tulajdonosait. Angliában például útadót engednek el a csekély káros-anyag kibocsátás miatt. De vegyük azt a példát, hogy az Interneten a hibridek után kutatva milyen információt találunk a honlapokon!
Ha a nemzetközi 'hybrid cars' honlapjára ellátogatunk, az olvasó szeme öt másodperc alatt megakad egy olyan fülecskén, amit ha megnyitunk, akkor az ösztönző és kedvezményekre feljogosító tulajdonságokat és jogszabályokat találjuk meg. Ezzel szemben Magyarországon nemhogy a honlapokon nem találhatunk semmit, a szakértők sem tudnak választ adni arra, hogy jár-e valamilyen kedvezmény a teljesítményadó esetében akkor, ha elektromos motorral rendelkezik autónk.
Külföldön virágzásnak indult a technológia, egyre nagyobb arányban döntenek a vásárlók úgy, hogy ilyen technológiájú autót válasszanak, és egyre több gyártó gondolja úgy, hogy érdemes beszállnia az árversenybe. Addig hazánkban viszont marad a magas ár és az ösztönzés hiánya a környezetkímélő megoldásokra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.