Néhány európai országban az új autónk árát szinte kétszer kell megfizetni, ugyanis akkora közteher rakódik rá. Nem sokkal jobb a helyzet hazánkban sem, nálunk is elérheti az egymillió forintot az autóra fizetendő járulékos költségek, ám hiába törlik majd el a regisztrációs adót, más közterhek miatt nem lesz olcsóbb az autótartás.
Néhány európai országban az új autónk árát szinte kétszer kell megfizetni, ugyanis akkora közteher rakódik rá. Nem sokkal jobb a helyzet hazánkban sem, nálunk is elérheti az egymillió forintot az autóra fizetendő járulékos költségek, ám hiába törlik majd el a regisztrációs adót, más közterhek miatt nem lesz olcsóbb az autótartás - írja a Népszabadság.
Az Unió tervezi a regisztrációs adó megszüntetését, ám az így kieső költségvetési bevételeket más adókkal pótolnák. Magyarországon ez évente százmilliárd forintos tételt jelent. Az uniós elképzelések szerint a személygépkocsik után fizetendő regisztrációs adó 5-10 év alatt szűnne meg, pontosabban a terhek fokozatosan átkerülnének az éves üzembentartási adóba. Szóval az összeg megmarad, de nem regisztrációs adóként, ez pedig azt jelentené, hogy évenként elosztva fizetné a vásárló a több százezer, esetenként egymillió forintot. Jelenleg a regisztrációs adó egy összegben fizetendő.
Az adó mértékének megállapítása természetesen "tagállami kézben" maradna. Kovács László uniós biztos elmondta: -Az Európai Unió 16 tagállamában van, kilencben nincs regisztrációs adó, melynek mértéke 200 euró és 16 ezer euró között változik. Ez utóbbi összeg Dániára vonatkozik, ennyi pénzért máshol már egy jó kocsit lehet venni. A jelenlegi rendszer nem jó a vásárlónak, mert egy összegben kell fizetnie, sőt esetenként kétszer is megfizettetik az adót, nem jó a kereskedőknek és nem jó az autógyáraknak sem. Utóbbiak szerint ugyanis úgy kell az adózás előtti árakat megállapítaniuk, hogy a regisztrációs adó hozzáadásával is eladható legyen még a termékük. Az európai gyártók nem tudnak így versenyezni a hazai piacaikon a japán és amerikai autógyárakkal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


