Pénzcentrum
2005. szeptember 23. 13:54
A MasterCard International nemzetközi kártyatársaság termékei a világ legismertebb és legelfogadottabb márkái közé tartoznak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a MasterCard ebben az évben több országban elnyerte a márkaminősítő Superbrands program keretén belül a Magyarországon is megtartott szavazáson a "Szupermárka" címet.
A MasterCard International nemzetközi kártyatársaság termékei a világ legismertebb és legelfogadottabb márkái közé tartoznak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a MasterCard ebben az évben több országban elnyerte a márkaminősítő Superbrands program keretén belül a Magyarországon is megtartott szavazáson a „Szupermárka” címet.
A bankkártyával rendelkezők egyre tudatosabban és egyre gyakrabban használják kártyáikat, azonban a plasztik funkcióit tekintve még sokan bizonytalanok. A MasterCard ezért tűzte ki célul a bankkártyákkal kapcsolatos fogyasztói ismeretek egyre szélesebb körű terjesztését szerte a világon. Fáradságos munkájuk gyümölcseként a kártyahasználat gyakorisága növekvő tendenciát mutat hazánkban és külföldön egyaránt, illetve folyamatosan csökken azok száma, akik egyáltalán nem használják bankkártyájukat.
A címet a Superbrands Szervezet a következőképp határozza meg: Superbrand az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.
A Superbrands programot 10 évvel ezelőtt indították útjára Nagy-Britanniában, a márkaépítés díjazására. Azóta a világ 44 országában választja ki minden évben az adott szakmai zsűri a legerősebb márkákat. Hazánkban a program 2004-ben indult a PrintXBudavár Rt. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. együttműködésével. A Superbrands Szervezet Magyarországon is azon dolgozik, hogy a legerősebb márkák sikereit bemutatva hívja fel a figyelmet a márkaépítés kiemelt jelentőségére és erősítse a márkatudatosságot a fogyasztókban.