A Volkswagen alkalmazottai példa nélküli lépésre szánták el magukat: fizetésük csökkentését ajánlották fel, hogy elkerüljék a tervezett tömeges elbocsátásokat és üzembezárásokat.
Noha mind a hazai felnőtt korú lakosság, mind a kis- és középvállalkozások, illetve nagyvállalatok többsége rendelkezik mesterséges intelligencia (MI) megoldásokat integráló digitális eszközökkel (pl. okostelefon, asztali PC, laptop), illetve szolgáltatásokkal (mobilinternet, vezetékes internet-előfizetés), továbbá a többség rendszeresen vesz is igénybe MI-alapú online szolgáltatásokat, csupán minden negyedik lakossági és minden harmadik vállalati felhasználó vallotta magát inkább vagy kifejezetten tájékozottnak ezen a téren – derült ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletága által 2024 első félévében végzett kutatásból.
A kutatási eredmények alapján az online szolgáltatások közül a keresőszolgáltatások (84 százalék), a közösségi médiaplatformok (77 százalék), illetve a videómegosztók (63 százalék) bizonyultak a legszélesebb körben használt MI-rendszereknek. A válaszadók alapvetően azzal is tisztában vannak, hogy mely szolgáltatások azok, amelyek MI-megoldásokat alkalmaznak: 80 százalék feletti arányban a virtuális személyi asszisztenseket, a keresőszolgáltatásokat és a videók azonosítására szolgáló technológiákat említették, de kétharmad feletti arányt kaptak a szövegek és képek online létrehozását támogató, illetve fordító megoldások, továbbá a közösségi médiaplatformok is.
A válaszadó vállalkozások 35 százaléka inkább vagy egyáltalán nem érzi magát tájékozottnak a mesterséges intelligenciát illetően. Semleges pozíciót az érintettek harmada foglalt el, míg inkább vagy teljes mértékben felkészültnek az érintettek 32 százaléka vallotta magát.
Az MI-megoldásokat alkalmazó szolgáltatások közül a hazai vállalkozások körében a legnépszerűbbek az internetes keresőszolgáltatások (94 százalék), valamint az online pénzügyi megoldások (87 százalék). A megkérdezettek több mint háromnegyede (78 százalék) online közüzemi szolgáltatásokat, 61 százalék pedig online fordítóprogramokat is használ. A többség közösségi médiaplatformokon is jelen van (56 százalék).
Az MI-rendszerek tudatos és tervezett használata csak a hazai vállalkozások szűk körére jellemző. A távolmaradás okaként a megkérdezett vállalkozások közel fele elsősorban az ilyen technológiák általuk vélelmezett hasznosságának alacsony szintjét/hiányát említette, harmada pedig az adott területen elérhető lehetőségekkel kapcsolatos ismeretek, illetve a megfelelő szakemberek hiányát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A hazai vállalkozások többsége szerint az MI új piacokat, új iparágakat hozhat létre, és a munkavégzés során csökkenti a hibalehetőségek számát. A válaszadók kevesebb mint fele vélekedett úgy, hogy az MI az automatizáció miatt munkalehetőségeket, munkaköröket szüntet meg.
Óvatosan ezekkel az üzenetekkel, hívásokkal: rémes a csalók új módszere, így nullázzák a bankkártyád
November 20–án tartott háttérbeszélgetést a KiberPAJZS projekt, amin a Pénzcentrum is részt vett.
Újfajta netes bűnözési hullám indulhat Magyarországon: gusztustalan módon élhetnek vissza adataikkal
A mesterséges intelligencia által generált deepfake pornográfia egyre növekvő problémát jelent a digitális társadalomban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.