Nyári európai turnéja keretében Magyarországon is koncertet ad Jennifer Lopez az MVM Dome-ban július 20-án.

Márton-nap közeledtével ismét szóba kerül a libafogyasztás, amely azonban hazánkban meglehetősen alacsony, és leginkább az ünnepekhez vagy éttermi gasztronómiához kötődik. Míg libából mindössze 70-80 dekát, kacsából valamivel többet, mintegy 3 kilogrammot fogyasztunk évente fejenként, a libás fogások népszerűsége továbbra is a vendéglátásban érvényesül igazán - írja a HelloVidék.
Hazánkban a libahús fogyasztása alacsonynak mondható, mindössze 70-80 dekagramm évente egy főre vetítve, és bár a közelgő Márton-nap miatt többen gondolhatnák, hogy ez a szám növekedni fog, az étkezési szokások nem változnak jelentősen. A libafogyasztás elsősorban a gasztronómiában bír jelentőséggel, különösen az éttermekben, ahol a prémium libatermékek, például a libamáj, túlnyomórészt a HoReCa-szektorban találhatók meg. Magyarországon a hízott libamáj előállítása nemzetközileg is kiemelkedő, a hazai piac azonban inkább a kivitelre épít, különösen, hogy az ágazat jelenleg alacsony exportárakkal küzd.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Baromfi Termék Tanács idei körképe alapján a hazai víziszárnyastartás növekedett, bár az egyes terméktípusok között eltérő változásokat tapasztaltak. Az idén közel egymillió hízott libát vágtak le, ami 8%-kal több, mint tavaly, ugyanakkor a húshasznosítású libák száma visszaesett. A termékek mintegy 80%-a exportra kerül, így a hazai kereslet inkább ünnepi időszakokhoz kötődik.
November 11-én, Márton-napon hagyományosan libás fogásokkal ünnepelhetünk, és a magyar éttermek is különleges ajánlatokkal várják a vendégeket.
Ha érdekelnek az ajánlatok és a konkrét árak, a HelloVidék cikkében elolvashatod. KATT!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


