A zöld átállást sürgeti az EU: az önkormányzati detox célja, hogy a városok fenntartható beruházásokkal válaszoljanak a klímaváltozás kihívásaira.
"A járvány idején a hagyományokkal szakítva húsvét alkalmából lehetőség szerint ne látogassuk végig ismerőseinket. Ha közvetlen családtagjainkat meglocsoljuk is, azt semmiképp se ellenőrizetlen forrásból származó parfümmel tegyük, mivel a hamis termékek súlyos egészségkárosodást is okozhatnak" - hívta fel a figyelmet Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) elnöke, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) elnökhelyettese.
A hamis kozmetikumok nem mentek át a szükséges ellenőrzéseken, így a bőrpír és a viszketés mellett súlyos allergiás reakciókat, kiütéseket, asztmát, de akár arcüregi problémákat is okozhatnak. Az egészségügyi kockázatokat tudatos vásárlással csökkenthetjük, a problémás termékeket a csomagolás, üveg megvizsgálásával kerülhetjük el. Eredeti termékeknél a celofáncsomagolás tökéletesen illeszkedik, szorosan ráfeszül a dobozra, nem csúszkál. Ha egyáltalán nincs celofán a dobozon vagy túl laza, gyűrött, elmozdul, akkor nagy valószínűséggel hamisítványról van szó. Egy eredeti illat csomagolásán jellemzően nincs hiba, elütés, nem csúsznak el a betűk, ahogy a betöltött folyadék színe, állaga is változhat hamis termékeknél, eltérhet az eredeti parfümtől. Árulkodó lehet az ár is, a kirívóan olcsó parfümöt inkább ne vegyük meg.
Mindig ügyeljünk arra, hol vásárolunk parfümöt, de húsvétkor legyünk különösen óvatosak: a legmegbízhatóbb forrásnak az ellenőrzött üzletek, hálózatok számítanak. Nemcsak magunknak vagy szeretteinknek árthatunk a hamis termékkel, de az eredeti termékek gyártóit, hosszú távon pedig a gazdaságot is megrövidítjük, hiszen a hamisítók nem fizetnek járulékokat, adót, aminek ennek végül mi látjuk kárát
- emelte ki Pomázi Gyula. A HENT és a TÁRKI éves fogyasztói kutatásaiból kiderült, hogy az elmúlt időszakban tudatosabbak a fogyasztók, és egyre nagyobb arányban utasítják el a hamis illatszereket és kozmetikumokat. 2011-ben mindössze a válaszadók kétharmada (66 százaléka) mondta, hogy nem vásárolna illegális forrásból származó parfümöket, 2019-ben a fogyasztók 82 százaléka, 2020-ban 86 százalékuk utasította el a hamis kozmetikumokat.
A kutatás kitér az illegális termékek legfőbb forgalmazási helyszíneire is. A parfümök esetén elsődleges értékesítési színtér a piac és az utca, az illegális forrásból származó termékek fogyasztóinak több mint kétharmada (68 százaléka) ezekről a helyekről szerzi be a hamis illatszereket. Forgalmazási helyszínnek számítanak továbbá az erre a célra szakosodott boltok is, ahol a vásárlások 18 százaléka történik, az internetes beszerzések aránya pedig növekedett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Európai Bizottság adatai szerint 2017 és 2018 között a legtöbb hamis parfüm és kozmetikum Törökországból érkezett az unió területére. Az összes készítmény mintegy 66 százaléka származik innen, míg 30 százalékuk Kínából, 3,3 százalékuk pedig Hong Kongból jut el a kontinensre. Csak a vizsgált időszakban a becslések szerint közel 18 millió euró bevételtől estek el a legitim gyártók és kiskereskedők. Hazánkban az utolsó átfogó vizsgálat során (2015 és 2018 között) hozzávetőleg 800 millió forintos kárt okozott a hamis parfümök forgalmazása. Magyarországon évente több ezer üveg hamisított parfümöt foglalnak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai. 2021 márciusában például több mint tizenötezer, különféle márkajelzésű hamis illatszert foglaltak le egy kőbányai raktárépületben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


