Varázslatos éjszakai koncert hallható a bokrokból, és fizetni sem kell érte: május végéig orszegszerte tart még a Fülemülék éjszakája programsorozat. Hozzuk a helyszíneket, és a...
A közösségi távolságtartás terjedésének fényében a Kaspersky szakértői az online találkozókhoz használt alkalmazások fenyegetési környezetét vizsgálták. Arról kívántak megbizonyosodni, hogy a felhasználók biztonságban élvezhetik-e a kommunikációnak ezt a formáját. Az elemzés során mintegy 1300 olyan fájt találtak, amelynek a neve az olyan jól ismert alkalmazásokéihoz hasonlított, mint a Zoom, a Webex és a Slack. A jelenlegi helyzetben a internetes találkozókhoz használt alkalmazások egyszerű módszert kínálnak arra, hogy az emberek videókonferenciák, hanghívások vagy szöveges üzenetek formájában tartsák a kapcsolatot egymással, ha semmilyen más kommunikációs eszköz nem áll rendelkezésre. A kiberbűnözők természetesen egy percig sem haboznak ezt kihasználni, és a népszerű alkalmazások neve alatt próbálnak meg különféle kiberfenyegetéseket terjeszteni.
Az említett 1300 fájl között 200 fenyegetést találtak. A leggyakrabban két reklámszoftver-család, a DealPly és a DownloadSponsor bukkant fel. Mindkét család olyan telepítőprogram, amely vagy reklámokat dob fel, vagy reklámszoftver-modulokat tölt le. Ilyen szoftver általában akkor jelenik meg a felhasználó eszközén, amikor nem hivatalos helyről tölti le a szoftvert.
Bár a reklámszoftver nem kártékony szoftver, attól még jelenthet adatvédelmi kockázatot. A Kaspersky termékei sikeresen észlelik és blokkolják a DealPly és a DownloadSponsor szoftvereket. A reklámszoftverek mellett a Kaspersky szakértői néhány esetben .lnk fájloknak (alkalmazások parancsikonjainak) álcázott fenyegetéseket is találtak. Ezek közül a legtöbbször az Exploit.Win32.CVE-2010-2568-at észlelték; ez egy meglehetősen régi, ám még mindig széles körben elterjedt kártékony kód, amelynek segítségével a támadók további rosszindulatú programokkal fertőzhetik meg a számítógépeket.
Ha azt nézzük, hogy melyik az az alkalmazás, amelyiknek a nevét a leggyakrabban használják a bűnözők a kiberfenyegetések terjesztéséhez, akkor egyértelműen a Skype viszi el a pálmát. A Kaspersky szakemberei 120 000 különféle gyanús fájlt találtak, amelyek a Skype nevét használták. Ráadásul más alkalmazásnevekkel ellentétben ezt a nevet nemcsak reklámszoftverek, hanem különféle rosszindulatú programok - elsősorban trójai vírusok - terjesztésére is használják.
- mondta Denis Parinov, a Kaspersky biztonsági szakértője.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


