Ötből négy fiatal felnőtt lakásfelújításra gyűjt lakástakarékkal, csupán kevesebb mint négy százalékuk építkezne az évek alatt így megtakarított összegből - derül ki az OTP Lakástakarék felméréséből.
A cég saját, 25-40 éves ügyfeleinek körében készített felmérés alapján a lakás-takarékpénztári megtakarítással rendelkező fiatal felnőttek 81 százaléka lakásfelújításra gyűjt. Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a második leggyakrabban említett felhasználási cél az ingatlanvásárlás, a válaszadók 15 százaléka tervezi ezt, míg saját ház építésére csupán 4 százalékuk használná lakástakarékos megtakarítását.
Az adatokból az is kiderül, hogy a 25-40 éves korosztályba tartozók 56 százaléka havi kevesebb mint ötezer forint betétet fizet, 20 százalékuk 5 és 15 ezer forint közötti összeget gyűjt, havi 15 ezer forintnál többet közel 24 százalékuk tesz félre a lakástakarék-pénztári számlájára.
Azok, akik vásárlásra vagy építkezésre gyűjtenek, jellemzően a legmagasabb betéti kategóriában találhatók, ami érthető, hiszen, ez igényli a legtöbb pénzt. Meglepő viszont az, hogy milyen gyorsan szeretnék ezt megvalósítani: a legtöbben 4 éves megtakarítás felhasználásával vásárolnának új vagy nagyobb ingatlant, illetve építenének vagy bővítenének sajátot - idézi a közlemény Köntös Pétert, az OTP Lakástakarék vezérigazgató-helyettesét. A felújításra gyűjtők többsége hosszabb távon tervez: 40 százalékuk nyolcéves megtakarítási időtartamra szerződött le, 25-25 százalékuk négy, illetve öt évre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


