A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 2009 decemberében 23 ezerrel 1,141 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. - december végén összesen 2,489 millió előfizetést tartottak nyilván, 17 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
Az NHH az első televíziós gyorsjelentést 2009 áprilisában adta ki. Áprilistól az év végéig a jelentésben szereplő szolgáltatók összes előfizetéseinek a száma 67 ezerrel nőtt, ezen a számon belül 152 ezerrel emelkedett a digitális televízióra előfizetők és 84 ezerrel 1,349 millióra csökkent az analóg kábeltévére előfizetők száma.
Decemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 45,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a novemberi 45,2 százalék és a 2009 áprilisi 40,8 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2009 decemberében 374 ezerről 389 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 8 ezerrel 752 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Decemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az áprilisi 12 százalék és a novemberi 15,1 százalék után 15,6 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése áprilisban 28,8 százalékos, november végén 30,1 százalékos, 2009. december végén pedig 30,2 százalékos volt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése áprilisban 59,2 százalékos, novemberben 54,8 százalékos, év végén pedig 54,2 százalékos volt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a novemberi 51,1 százalékról decemberben 49,4 százalékra csökkent, a UPC-é 24,6 százalékról 24,7 százalékra, a Magyar Telekomé pedig 19,1 százalékról 20,8 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma decemberben 1,728 millióról 1,738 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 5 ezerrel csökkent, míg a digitális előfizetések száma 15 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,3 százalékról 35,0 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,6-ről 21,8 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,1 százalékról 12,2 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a novemberi 32,1 százalék után december végén 31,9 százalékos piaci résszel. Decemberben a második DIGI piaci része 23,9 százalékról 23,4 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 20,8 százalékról 21,5 százalékra növelte részesedését.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.