Magyarországon két éve csökken a kereslet a szórakoztató elektronikai termékek iránt, az idén a visszaesés elérheti a 30-40 százalékot is, fellendülés csak a jövő év második felében, nyártól várható, részben a foci világbajnokság miatt, amikor az átlagnál mindig jóval több televíziót vesznek a háztartások.
Stark István, a Panasonic South-East Europe Kft. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a magyar piacra nemcsak a válság hatott negatívan, hanem az is, hogy a nyáron 5 százalékponttal megemelték az áfát.
A Balkánért és Romániáért is felelős vezérigazgató kifejtette: amikor tavaly október-novemberben a magyar piacon már erőteljesen csökkent a forgalom, Romániában még két kétszámjegyű volt a növekedés. Igaz, később a visszaesés is a nagyobb volt Romániában, részben azért, mert ott nagyon nagy, egyes hálózatokban 70 százalékos arányban vásárolták hitelre az emberek a szórakoztatóipari termékeket. Magyarországon a legmagasabb arány sem haladta meg az 50 százalékot.
Stark István elmondta: a Balkánon áprilistól számítva még az idén is 10 százalékkal több bevétele volt a Panasonicnak, mint egy évvel korábban. Igaz, ez nem az általános bővülésből adódott, hanem abból, hogy a társaságnak sikerült növelnie piaci részesedését. A másik ok pedig az, hogy a vállalat közvetlenül kezdett kereskedni ebben a térségben, aminek hatására kétszeresére nőtt partneri köre, s ez jótékonyan hatott a fogalomra.
A magyar és a nyugat-európai piacról a vezérigazgató elmondta: amikor Magyarországon jól megy a gazdaság, akkor itt sokkal nagyobb mértékben, akár 30-40 százalékkal is nő a kereslet, miközben a nyugati országokban már 3-5 százalék is nagyon jónak számít. Romániában még nagyobb a kilengés, hiszen ott 2007-ben még 70 százalékkal bővült a szórakoztató elektronikai piac, most pedig nagy mértékben esett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Stark István szerint az elmúlt években átalakult a termékek keresleti szerkezete is: miközben a digitális fényképezőgépek iránt csökkent az érdeklődés, megmaradt a plazma és LCD tévék, illetve nőtt a magyar piacon az idén bevezetett új, felső-közép kategóriás Panasonic háztartási gépek esetében.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.