Árverésen próbál túladni az életjáradékos ügyfelei után megüresedett lakásain a Hild Csoport, amely ma már több mint kétezer lakás tulajdonosa.
Kézdy Gábor vezérigazgató tegnap bejelentette, hogy hetente egy-két lakást terveznek internetes honlapjukon árverésre bocsátani. A megüresedett lakások nagy részéhez a korábban felvásárolt és már a kilencvenes évek óta működő Honpark Zrt. hajdani ügyfeleinek elhalálozása révén jutottak.
Mostanra a kétezer lakásból már 60-at eladásra kínáló Hild a kisbefektetőkre is gondol, akik a kínálatukból tetszőlegesen összeállított csomagokra tehetnek árajánlatot, nagy tételben jelentős alkulehetőséggel. Mindehhez nem kívánnak azonban közvetítőket igénybe venni, mert azok 4-5 százalékos jutalékot számítanak fel.
Az internetes aukció egyelőre kísérleti jelleggel indul, de az már biztos, hogy a licitre szánt lakásokról 30 nappal korábban fogják értesíteni az érdeklődőket. A háromezer forintos regisztrációs díj korlátlan időre szól, a bankkártyás fizetésre a beazonosíthatóság és a 10 százalékos foglaló későbbi lehívása miatt van szükség. A minimálárakat nem teszik közzé, de nem titok, hogy az jó néhány százalékkal alacsonyabb lehet az aukciós lakás irányáránál. Az elsőként kínált erzsébetvárosi lakás kikiáltási ára például 5,7 millió forint.
Az ingatlanpiac helyzete miatt a legnagyobb versenytársukhoz, az OTP életjáradékos cégéhez hasonlóan a Hild sem köt tavaly év vége óta új szerződéseket, noha óriási az érdeklődés a nehéz helyzetbe került nyugdíjasok részéről.

Újabb budapesti lomtalanítás dátum derült ki: ez a kerület még várhat, csak nyáron viszik el a lomot
Fontos, hogy a nem a megjelölt időpontban történő lomkikészítés közterület-szennyezési szabálysértésnek minősül.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


