Országszerte 46 gimnázium hirdetett meg üres helyeket a 9. évfolyamon.
Nem újdonság, hogy jelenleg a magyar lakosság pénzügyi ismeretei, pénzügyi tudatossága hagynak kívánni valót maguk után. Ahogy arról beszámoltunk, az OECD által 2010-ben és 2015-ben végzett felmérésekből is kiderült, hogy bár a magyarok elméleti tudása viszonylag jónak mondható, ám a pénzügyi ismeretek gyakorlatba való átültetése a legtöbbünknek nem sikerül.
Több szempontból is fontos, hogy a gyerekek minél hamarabb megtanulják a pénz értékét, a beosztást és a megtakarítás fogalmát. Szakértők szerint, ha ezekről a dolgokról van sejtésük, akkor már nagyon sokat tettek a szülők azért, hogy gyermekeik tudatosan gazdálkodó felnőttekké váljanak.
A Pénziránytű Alapítvány innovatív tankönyvfejlesztési tevékenységének köszönhetően szeptembertől már több mint 200 ezer diák tanulhat az Alapítvány pénzügyi-gazdasági tankönyveiből. Az Iránytű a pénzügyekhez című középiskolai tankönyv volt az első a pénzügyi-gazdasági tankönyvek sorában, mely hiánypótló eszközként szolgál a szakgimnáziumok 10. évfolyamán kötelező Pénzügyi és vállalkozási ismeretek című tantárgy tanítása során. A digitalizáció kihívásainak is megfelelve most egy további lehetőséggel támogatja az Alapítvány a tantárgy tanítását, a kerettantervvel teljesen összehangolva.
A 21. század lehetőségeit kihasználva és a korosztály igényeit figyelembe véve a tantárgy tantervéhez igazodó fejezetek egy online keretrendszerbe kerültek adaptálásra. Az elkészült e-learning platform hozzájárul az élményalapú tanuláshoz, hiszen a már eddig is gyakorlatorientált tananyagot még inkább élvezhetővé, változatossá, és a diákok számára is vonzóvá teszi.
A felhasználók számos interaktív lehetőséggel találkozhatnak: ilyenek a feladatok mellett önellenőrző tesztek, de az oktatóprogramban látványos problémafelvetések, illetve az egyes tananyagrészeket értelmező animációk is szerepelnek. Az e-learninges megoldás a tanórai munkát és az önálló ismeretszerzést egyaránt támogatja, és a pedagógusok számára lehetővé teszi a tanulócsoportok munkájának, haladásának, feltérképezését, tudásának ellenőrzését, mérését.

Magyar érettségi 2025: itt vannak a megoldások, ezeket a feladatokat kellett megoldaniuk a diákoknak
240 perc után véget ért az idei magyarérettségi. Mutatjuk, hogyan kellett megoldani az első rész feladatait a szaktanár szerint.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


