Adó 1 százalék felajánlás 2024: hol található az adó 1 százalék civil szervezetek listája, mennyi az adó 1%-a, meddig lehet az adó 1%-át felajánlani és...
Magyarország kedvező kamatozás és magas befektetői érdeklődés mellett összesen 2 milliárd euró értékben bocsátott ki 6 és 12 éves futamidejű államkötvényeket - jelentette be Varga Mihály közleményben.
A pénzügyminiszter kiemelte: az eredményes tranzakció megerősíti, hogy a befektetők továbbra is bíznak Magyarországban, és bizakodóak a magyar gazdaság újraindítását tekintve is. Az eurókötvény kibocsátásával az állam finanszírozása még biztonságosabbá vált. A koronavírus-járvány miatt megnövekedett finanszírozási igény fedezete biztosított - szögezte le.
A 6 éves eurókötvények kamatozása 1,125 százalék, amely euróban soha nem volt még ilyen alacsony Magyarország esetében, míg a 12 éves kötvények kamata kedvezőbb a 2017-ben kibocsátott 10 éves futamidejű eurókötvény kamatánál - tájékoztatott Varga Mihály. Ismertette: a kötvények fogadtatása a jól ütemezett piacra lépésnek és az átgondolt árazási stratégiának köszönhető.
A kormány adósságkezelői céljai változatlanok: az államadósság finanszírozásában továbbra is a belföldi forrásokra helyezzük a hangsúlyt, míg a külföldiek arányát hosszú távon csökkenteni kívánjuk - tájékoztatott a tárcavezető. Megfogalmazása szerint ezt mutatja, hogy míg 10 évvel ezelőtt az adósság fele külföldi devizában volt, a kibocsátás hatására hozzávetőlegesen 17,7 százalék lesz a központi költségvetés adósságának deviza aránya.
A pénzügyminiszter kiemelte: a koronavírus-járvány okozta világgazdasági bizonytalanságokra tekintettel Magyarországnak az az érdeke, hogy az államadósság finanszírozása több lábon álljon. A mostani kötvénykibocsátás az államadóság hátralévő átlagos futamidejét és a befektetői összetételt is javítja.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


