Miközben a magyar lakosság egy része még mindig készpénzben tartja megtakarítását, a bankok már gőzerővel készítik fel a jövő generációját a digitális pénzkezelésre.
Bár az emberek nagy többsége nem hallott az nyílt bankolásról (85 százalék), majdnem fele szívesen fogadná a nyílt bankolás által nyújtott szolgáltatásokat (43 százalék). 10 európai polgárból 9-nél is többen vélik úgy, hogy az együttműködés és a partnerség elengedhetetlen a pénzügyi szektor innovációjának beindításához.
Hét ember közül hat havonta legalább egyszer használ digitális banki megoldásokat, 38 százalékuk pedig heti vagy napi rendszerességgel. 63 százalék a hagyományos bankok mobil banki alkalmazásait használja, és minden ötödik (20 százalék) már a csak-digitális bankokéit - derül ki a MasterCard kutatásából. Az európaiak szerint a digitális banki megoldások legnagyobb előnye a kényelem, mert időtakarékos (66 százalék) és felhasználó-barát (65 százalék) és használatukhoz leginkább a biztonságot várják el (67százalék).
Köszönhetően annak, hogy a hazai hagyományos bankok egyre több digitális banki terméket is kínálnak - a magyarok 29 százaléka a jövőben is kitartana jelenlegi bankja mellett, és 64 százalék várja azokat az innovatív megoldásokat, melyek könnyebbé tehetik a napi pénzügyeiket. A tanulmány alapján az európaiak könnyen használható (32 százalék) megoldásokat keresnek, valós idejű költség-ellenőrzést és átláthatóságot akarnak (25 százalék), valamint nagyobb rugalmasságot (22 százalék).
2019 szeptemberében lép hatályba a PSD2 Nyílt Bankolási Kezdeményezése az EU-ban. A nyílt bankolás lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók, mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, illetve az ügyfél feljogosíthatja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében fizetési tranzakciót kezdeményezzen.
Amint azt a tanulmány kimutatta, a legtöbb ember (85 százalék) nem ismeri ezt a kezdeményezést, vagy éppen csak hallott róla. Azonban a nyílt bankolás által lehetővé tett új digitális szolgáltatásokat sok európai igényli: miközben 13 százalékuk már olyan mobilalkalmazásokat használ, amelyek több bankszámla pénzügyeit nyomon követik, majdnem felük (43 százalék) szeretne egy olyan alkalmazást, ahol egy felületen látszanak a különböző bankoknál vezetett folyó- és megtakarítási számláik. Több mint egyötödük (22 százalék) pedig előnyben részesítene egy olyan szolgáltatást, amely segítene pénzügyeik kezelésében és prognosztizálná kiadási mintáikat az összes korábbi kiadásuk elemzése alapján.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az európaiak 70 százalékának preferált pénzügyi tanácsadója a bank, és a megkérdezettek egyharmada (33 százalék) a barátokhoz vagy családtagokhoz fordul pénzügyi tanácsért, míg a fiatalok, főként a 18-29 évesek, barátaiktól várják a megbízható pénzügyi információkat (44 százalék). 21százalék tájékozódik a médiából, 15százalék pénzügyi tanácsadó cégektől és 10-ből 1 (11 százalék) a vonatkozó alkalmazásokból, ill. a közösségi médiából.

Rengetegen indultak meg a legatyásodás útján: sokkal kevesebb magyar jön ki a pénzéből, mint egy éve
Ha egy magyarnak kölcsönre van szüksége, mert nem maradt pénze a hó végére és nem is tett félre korábban semmit, akkor első körben továbbra is...

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


