A világ vezető sörgyártói a vártnál gyengébb harmadik negyedéves eredményeket jelentettek.
A labdarúgás egy évszázada őrzi vezető helyét a legnépszerűbb sportágak mezőnyében. A Világ-és Európa-bajnokságok a foci szerelmesein túl a sport iránt nem annyira érdeklődő tömegekhez is szólnak, a döntők azon ritka események közé tartoznak, amelyekről az egész Föld beszél. Nem véletlen, hogy a szponzorok számára hatalmas lehetőséget kínálnak ezek az alkalmak, a rangos sportesemények ismertsége és márkaértéke a legnagyobb világcégeknek is óriási esélyt és persze nagyszabású befektetést is jelent: ők már előre borítékolhatóan nyernek a foci Eb-n.
A nagy márkák és a labdarúgás közötti kapcsolat évről évre, világversenyről világversenyre, szezonról szezonra egyre szilárdabbnak mondható. A legnagyobb nemzetközi márkák tudatosan, hosszú távon építkezve vesznek részt a klubok, a játékosok életében, a bajnokságokban és a világversenyeken, a csapatok és a szakmai szervezetek számára pedig egyre inkább létfontosságúvá válik a szponzorációs támogatás.
A világ legnagyobb cégei versenyeznek
A világcégek számára rendkívül kifizetődő, ha egy sikeres labdarúgó-csapattal, egy izgalmas mérkőzéssel, vagy egy, a fociról szóló, emlékezetes reklámfilmmel kapcsolódik össze nevük, logójuk, márkájuk. Az elköltött eurómilliók ugyanakkor egyúttal kommunikációs célokat -például az ismertség növelését- szolgálják, amelyek hosszú távon járulnak hozzá egy cég jövedelmezőséghez.
Egy nemzetközi felmérés szerint a világ legnagyobb labdarúgó-szponzorainak impozáns élmezőnyébe olyan világcégek tartoznak, mint az Adidas, a Nike, a Puma, a Coca-Cola, a Pepsi, a Carlsberg, Red Bull, a McDonald's, a MasterCard, a Visa, a Samsung, vagy épp a Volkswagen. A néhány nap múlva induló labdarúgó Európa-bajnokság 12 hivatalos szponzorral büszkélkedhet, ők pedig az Adidas, a Canon, a Castrol, a Coca-Cola, a Continental, az Orange, a Hyundai-Kia, a Carlsberg, a McDonald's, és a SHARP.
Nem zavarnak minket a reklámok
A legutóbbi, 2008-as Eb után készült közvélemény-kutatás szerint a magyar nézők 77 százaléka egyetértett a hirdetések megjelenésével: szerintük ezek nélkül már nem lehetne színvonalas eseményt rendezni, többségük pedig úgy tartja, a világmárkák egyenesen rangot adnak a meccseknek. Az Eb-t követőket leginkább a játékosok ruháján szereplő logók nem zavarták, a többi megjelenés közül pedig a McDonald's által a csapatokkal együtt bevonultatott gyerekeket kedvelték a legjobban.
A nézők 83 százaléka legalább egy márkát fel tudott idézni a meccseken látottak közül. A nyertes az Adidas és a MasterCard volt, de a TOP 10-es listára a Coca-Cola és a McDonald's is feljutott.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legnagyobbak már a következő Eb-re készülnek
A világ legerősebb márkájával rendelkező Coca-Colánál például már hosszú évtizedek óta kiemelt fontosságú a sportesemények támogatása. Az 1950-es évek óta találkozhatunk hirdetéseikkel a nagy labdarúgó sporteseményeken is, 1978 óta pedig a világbajnokságok hivatalos szponzorának számít az atlantai székhelyű üdítőital-gyártó .
A hosszú távú stratégiát jól jelzi, hogy a Coca-Cola nem csak a 2012-es, hanem már a 2016-os Eb egyik legfontosabb szponzora lesz.
Hasonlóan tradicionális partner az Adidas sportszergyártó: a német cég is leszerződött már az UEFA-val (Európai Labdarúgó Szövetség) az idein túl a 2016-os Eb támogatására is. Az Adidas évtizedek óta gyártja a versenyek hivatalos labdáját, ráadásul több nemzeti csapat mezszállítója is.
Az autógyártók között is nagy a verseny abban, hogy ki lehet a labdarúgó világversenyek hivatalos szponzora. A 2012-es Eb-t a Hyundai-Kia támogatja: a szponzorációs szerződést még 2010-ben írták alá, rögtön 2 kontinenstornára. Az együttműködés azt is jelenti, hogy a koreai cég lesz az Eb-k hivatalos járműszállítója 2012-ben és 2016-ban is.
Jó példa a sikeres sportszponzorációra a Carlsberg: a dán sörgyártó 1988 óta támogatja az Európa- bajnokságokat, mára világszerte a labdarúgás egyik legnagyobb szponzorának számít. Kampányait tudatosan a focihoz kapcsolva ér el újabb és újabb eladási csúcsokat világszerte. Ráadásul a meccsek nézéséhez elengedhetetlen kellék a sör, hivatalos szponzorként a Carlsberg Lengyelországban és Ukrajnában is szurkolói parkokat létesít, ahol hatalmas kivetítőkön nézhetik a rajongó tömegek az aktuális meccseket.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


