Az utóbbi évek gazdasági történései rávilágítottak arra, hogy milyen fontos a pénzügyi tanácsadás, mielőtt a befektetéseinkről vagy hitelfelvételeinkről döntenénk. A banki forgalomtorlódás azonban nem kedvez az ügyfél és az ügyintéző közti nyugodt megbeszélésnek, noha erre nagy szükség lenne.
"A bankválasztásnál a megfelelő termékválaszték és ár mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap az ügyfelek kényelme és komfortérzete, legalábbis ez derül ki a CIB Bank időről időre elvégzett ügyfél-elégedettségi felméréseiből" - tudtuk meg Horváth Krisztiántól, a pénzintézet retail üzletág vezetőjétől. " Biztos vagyok benne, hogy a mit és mennyiért mellett a jövőben a pénzügyi szolgáltatások minőségén is nagyon sok fog múlni kezdve az ügyintéző szakértelmétől és kedvességétől a gyorsaságon át az egyéb kényelmi szempontokig".
A személyes tanácsadás megnövekedett szerepe rávilágított arra, hogy a bankfiókok forgalmának optimalizálása - a kényelmi szempontokon túl is - fontos tényező. A komplexebb szolgáltatások vonatkozásában, mint a megtakarítások, befektetések vagy a hiteligénylések, hitelügyletek kezelése, valamint a körültekintő bankszámla választás, az ügyintéző és ügyfél számára elegendő idő kell, hogy rendelkezésre álljon az igények és lehetőségek, valamint a felmerülő kérdések tisztázására.
Léteznek ugyan olyan megoldások, amelyek fiókforgalmi előrejelzéssel igyekeznek hozzásegíteni az ügyfeleket a nyugodt, várakozás nélküli banki ügyintézéshez. Az eddig bevezetett forgalom előrejelzési megoldások azonban egész fiókhálózatra szólnak, és nem mutatják az egy napon belül történő forgalmi helyzet változásait. A CIB Bank tavaly kísérleti jelleggel 11 fiókra kiterjedően indított tesztkutatásának eredményei ugyanakkor azt mutatják, hogy az ügyfelek egyrészt igénylik azokat az információkat, amelyekkel jobban tudják tervezni, hogy a nap mely szakában ideális számukra egy adott fiók felkeresése, másrészt hangsúlyos igény mutatkozott az előzetes időpontfoglalásra is.
Fontos tanulsága volt a tesztnek, hogy az ügyfelek az időpontfoglalást nem csupán az interneten, de telefonon keresztül is szívesen igénybe veszik, így ezt a lehetőséget a bank a nap 24 órájában a nonstop telefonos ügyfélszolgálatán keresztül is elérhetővé tette. A bankfiókokban és a társaság honlapján is megtekinthető ügyfélforgalmi naptárak pedig - melyek tulajdonképpen az elmúlt időszak regisztrált adatain alapuló forgalmi előrejelzések - valamennyi fiókra külön-külön adják meg az adott bankfiók várható forgalmát, s napon belüli bontásban.
A kutatás során az az ügyféligény is megfogalmazódott, hogy gyakran kerülhetünk olyan váratlan helyzetbe, amikor gyorsan kell tájékozódni, hogy hol található a közelben bankfiók vagy bankautomata. A GPS-szel rendelkező autósok ezt a pénzintézet honlapjáról letölthető adatbázissal ismeretlen helyen is azonnal megtudhatják.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindezek az igények manapság már olyan alapvető kényelmi elvárások, amelyekhez igazodnunk kell, így a szolgáltatást a sikeres tesztprogramot követően az egész, csaknem 150 fiókból álló hálózatra kiterjeszttettük - tette hozzá Horváth Krisztián.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


