A Visegrádi Csoport megalapításának 20. évfordulóját alkalmi bélyegkibocsátással köszöntötte a Magyar Posta. A legújabb magyar bélyeget Németh Zsolt, a Külügyminisztérium parlamenti államtitkára és Horváth Gergely Domonkos, a Magyar Posta Zrt. igazgatóságának elnöke ünnepélyes keretek között - a cseh, a lengyel és a szlovák postákkal egy időben - bocsátották forgalomba.
A kibocsátás különlegessége, hogy a bélyegek mind a négy országban Baticz Barnabás magyar bélyegtervező grafikusművész tervei alapján valósultak meg. Az évfordulót köszöntő bélyegek főmotívuma egy "V" betűt és egy "4"-es számjegyet formázó kéz, melyet az Európai Uniót jelképező motívum, és a V4-tagországok nemzeti zászlóinak színei egészítenek ki. A tenyerekben található 20-as szám a jubileumi 20. évfordulóra utal.

Az alkalmi borítékon a tagországok zászlói alkotta grafikai kompozíció, az alkalmi bélyegzőn pedig a tagországok ország-térképeinek kontúrjai láthatók. Az alkalomra emléklap is megjelent, mely a négy ország bélyegét együttesen mutatja be. A Magyar Posta legújabb bélyege a Pénzjegynyomdában készült 50 ezer darab kisív példányban.

A Külügyminisztérium Bem téri épületében - a bélyeg forgalomba bocsátásával egy időben - a "Visegrádi Csoport 20 éve" című kiállítás is megnyílt. A kiállított tárgyi emlékek - köztük a Visegrádi Nyilatkozat, valamint az Ünnepélyes Nyilatkozat - a Nemzetközi Visegrádi Alap és az MTI fotóarchívumának válogatott darabjai.



"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


