Az elmúlt hét évben mért magyarországi nyerőgépek számának csökkenése ellenére egészen 2008-ig folyamatosan növekedett a pénznyerőpiac játékbevétele, azonban tavaly már elérte a válság a szektort és a játékbevételek csökkenése jellemzi az idei évet is - derül ki a Magyar Szerencsejáték Szövetség (MSZSZ) statisztikáiból - írja a Világgazdaság.
A hazai pénznyerő-piac összes játékbevétele 70 milliárd forintról 94 milliárd forintra nőtt 2008-ig. Tavaly azonban a válság elérte a szektort, így 2009-ben egy év alatt 80 milliárd forintra esett vissza a bevétel. Idén is folytatódott a recesszió, a legfrissebb adatok szerint a szerencsjáték-piacon a pénznyerőszegmens tiszta játékbevétele 2010 első fél évében összesen 37,36 milliárd forint volt. Amennyiben ez a tendencia folytatódott az év második felében is, úgy év végére körülbelül 75 milliárdos bevételt könyvelhet el a szektor, ami még a 2005-ös szintet sem éri el.

Schreiber István, az MSZSZ elnökének elmondása alapján sok helyen már nem éri meg fenntartani a nyerő-automatákat, mivel egyre nagyobb az az összeg ami alatt már nem éri meg a gépek üzemeltetése. Az MSZSZ egy ősszel megjelent tanulmánya szerint a pénznyrő-automaták szabályozásának lazításával valamint az internetes szerencsejátékok szabályozásával elkerülhető lenne a további recesszió.

Az MSZSZ véleménye szerint a szerencsejáték-piac megfelelő szabályozásával közel 35,5 milliárd forint extra játékadó bevételhez jutna az állam, e mellett mintegy 16 ezer új munkahely is létesülne.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


