Elkerülhetetlen az árrobbanás a termőföldek piacán 2011 tavaszán, amikor lejár a földvásárlási moratórium, és nem valószínű, hogy Magyarország képes lesz kiharcolni a tilalom meghosszabbítását.
A mezőgazdasági termelésbe bevonható (40-50 hektáros vagy annál nagyobb) föld átlagos ára nálunk hektáronként 600-800 ezer forint, miközben akár a szomszédos Ausztriában is 2,5 millió forintnak megfelelő összeget kérnek érte. Reálisnak tűnnek tehát az árrobbanásról szóló jóslatok, ám azt is könnyű előre látni, hogy a leköszönő Országgyűlés szinte egyhangúlag fog rábólintani arra az MSZP-s határozattervezetre, amely a moratórium meghosszabbítása mellett áll ki - írta a Világgazdaság.
A földárak a mezőgazdaság jövedelmezőségéhez képest egyáltalán nem alacsonyak. Sőt, néhol irreális összeget kérnek: ha pedig ezen az áron sem tudja megvenni a földet egy hazai gazdálkodó, mindegy, mennyire drágul majd. A Magyar Agrárkamara szerint a tilalom meghosszabbításával időt lehet nyerni.
A magyar gazdálkodók érdeke is a moratórium fenntartása, mivel a csatlakozáskori állapothoz képest nem történt érdemi változás. A csatlakozás óta viszont a szférának juttatott támogatások segítségével növekedett a termőföldek jövedelemtermelő képessége, így a meghosszabbított moratórium lejáratakor, 2014-re már el tudja érni az ország ezt, hogy ne okozzon zavart a piacon a külföldi vásárlók megjelenése.
A moratórium lejártával nagyjából 10 milliárd euró értékű föld válna elérhetővé a piacon, ráadásul a tulajdonosok 95 százaléka számára csábító is lesz a megnövekedett kereslet, mivel ők, akik jórészt kárpótlási jegyért és tsz-résztulajdonosként jutottak néhány hektárhoz, nem is művelik földjeiket.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


