A fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás mind nagyobb szerepet kapnak a vállalati kommunikációban.
Szoros versenyben az OTP lett az év bankja és a válságot legjobban kezelő bank is a MasterCard - év bankja 2009. elnevezésű versenyen, az év bankára címet Gyuris Dániel az FHB Jelzálogbank vezérigazgatója vehette át.
Nehéz éven van túl a hazai bankrendszer, s bár a hitelezési, jövedelmezőségi adatok a korábban megszokotthoz képest jóval szürkébbek, a válság által támasztott megpróbáltatásokkal szemben ellenállóknak bizonyultak a Magyarországon működő intézmények, helyt álltak az itt dolgozó bankok, pénzügyi vállalkozások - hangsúlyozta köszöntőjében Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter, a MasterCard - év bankja 2009. díj idei fővédnöke.
A tavalyi év egyik újdonsága volt, hogy a társadalmi felelősségvállalás területén is megmérettettek a résztvevő pénzintézetek, hiszen ma már egyre többen vallják: a tradicionális piaci értékek mellett a felelős társadalmi magatartás is meghatározó értékmérője egy vállalat tevékenységének. E kategória - talán a gazdasági világválság miatt is - még nagyobb figyelmet kapott 2009-ben. A szervezők legnagyobb örömére a bankok is pozitívan fogadták és üdvözölték ezt a díjat, és számos bank nyújtott be pályázatot ebben a kategóriában idén is.
Idén két új kategóriával tovább gazdagodott a program:
"Az év ifjú bankára" kategóriában azt a fiatal banki szakembert keresték, aki ifjú kora ellenére egy-egy intézmény, vagy akár az egész szektor szempontjából fontos feladatot látott el, és kiemelkedőt alkotott 2008 - 2009 során.
Ezen felül a MasterCard - év bankja 2009. verseny olyan bankok jelentkezését is várta, melyek a válság magyar gazdaságra és lakosságra gyakorolt hatását hatékonyan tudták enyhíteni.
A MasterCard - év bankja program a Magyarországon működő kereskedelmi bankok versenye, ahol a hangsúly a hétköznapi ember által igénybevett szolgáltatásokon van. A szakmai zsűri a verseny kilenc kategóriájából hétben szavaz. "Az év társadalmilag felelős bankja" kategóriában egy külön (ezen a területen kompetens) szakemberekből álló zsűri dönt. A MasterCard - az év bankára 2009. díj tulajdonosát a Magyarországon működő bankok vezetői maguk közül, titkos szavazással választották ki.

Új díj alapítása a pénzügyi kultúra fejlesztéséért
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány és a MasterCard együttműködéseként új kategóriával bővült a kereskedelmi bankok által elnyerhető "Év bankja" díjak köre. 2010-ben a pályázó intézmények már a "Pénzügyi Kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank" címért is versenybe szállhatnak. A pályázóknak a díj alapításának bejelentésétől számítva közel egy év áll rendelkezésükre ahhoz, hogy felkészüljenek e cím elnyerésére. A díj első alkalommal 2010. végén kerül odaítélésre azon kereskedelmi bank számára, amely a pályázati időszakban a legtöbbet tette a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért.
Az állami, szakmai és civil szervezetek széles körű támogatása mellett 2008. szeptemberében létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány kifejezett célja, hogy a pénzügyi kultúra fejlesztése területén elősegítse az érdekeltek közötti párbeszédet.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


