Egyre kevesebben vallják magukat gazdagnak, mintha a válságban kínosabb lenne a vagyonnal kérkedni, mint egyébként.
Az American Express Publishing és a Harrison Group közös felmérése szerint a sok pénzzel rendelkező amerikaiak alig 29 százaléka szereti, ha gazdagnak nevezik - ez hat százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A kérdőívet 1 500 fő töltötte ki, akik évi szinten legalább százezer dollárt (23 millió forintot) keresnek, de volt olyan válaszadó is, akinek a jövedelme eléri az ötmillió dollárt.
A felmérés tanúsága szerint hiába gazdag valaki, nem szeretné, ha annak tűnne, vagy folyton az orra alá dörgölnék a vagyonát. Mint ahogy az is kiderült, hogy a vagyonosabb állampolgárok is megérzik a válságot: 78 százalék válaszolt úgy, hogy jobban megnézi, min lehet spórolni: ez 10 százalékponttal magasabb arány, mint egy évvel korábban.
A válaszadók 53 százaléka izgul amiatt, hogy az elkövetkező egy évben pénzügyi gondjai lehetnek - ez az arány tavaly még csak 41 százalék volt. A jövőt illetően pedig alig 46 százalék volt optimista, holott 12 hónapja még a megkérdezettek 70 százaléka volt bizakodó.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


