A betétekre vonatkozó akciós ajánlatok a zárolással kapcsolatos rémhírek terjesztése ellenére is megmozgatták az ügyfeleket. A szakértők szerint jelenleg sokan azok közül is ezt a megtakarítási formát választják, akik korábban a pénz fialtatásának más módját részesítették előnyben.
Az idei év első két hónapjában az OTP tapasztalatai szerint is nagyobb az érdeklődés a kockázatmentes megtakarítási formák iránt. A lakossági betétekbe és kötvényekbe forintban kifejezve 430 milliárd áramlott a legnagyobb magyar bankhoz. Ehhez nyilván jócskán hozzájárult a folyamatosan megújuló megtakarítási program.
A CIB képviseletében elmondták, hogy a bank a lakossági ügyfeleknek kínált betétek esetében éles fordulatot hajtott végre múlt év végén. Ma az új és a régi ügyfelek is ugyanazokkal a feltételekkel köthetik le betéteiket. Ennek hatására érzékelhetően csökkent a betétes ügyfelek lemorzsolódási hajlandósága. Fokozatosan érzékelhető azonban, hogy a befektetők a hosszabb táv felé fordulnak. Míg decemberben minden újonnan lekötött betét mintegy 90 %-a 3 hónapos futamidejű volt, februárban már csak alig több mint 70 % választotta a 3 hónapos és 20 % a 6 hónapos futamidőt.
A TakarékBank legkedveltebb befektetési terméke is hosszabb távra szól. A március 27-ig jegyezhető Made in Hungária kötvény a befektetési időszakban fix 12 % hozamot biztosít és a kötvény futamideje alatt 11 %-os kamatot fizet évente, ami a teljes futamidő alatt 33 %-ot jelent.
A K&H-nál azonban a slágertermék továbbra is az üdvözlet lekötött betét, ami két hónapra 13,13 %-ot fizet. A Budapest Bank lekötött betétei még azokat is aktivizálták, akik eddig nem ezt a megtakarítási formát részesítették előnyben.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


