Az ünnepek közeledtével a legtöbb üzlet már karácsonyi díszletben pompázik, így sokaknak akarva-akaratlanul, már most átvillan az agyán: mit is kéne venni szeretteinknek. A válasz általában nem jön egyszerűen, a hajrában pedig már szinte bármit hajlandóak vagyunk venni, csak hogy legyen valami a fa alatt. A végső választásnál sokszor az is jobb megoldás lenne, ha pénzt adnánk azoknak, akiknek semmi ötletünk nincs, csak éppen ez nem túl elegáns... Erre a problémára találták ki a Meglepetés Kártyát, melyet az OTP több alkalomhoz illő grafikával, így akár karácsonyfás képpel is kiállít. Ez a kártya az általános bankkártyáktól némileg eltérő, prepaid konstrukció, lássuk hát, mit is kell tudni róla!
Az alapvető probléma ott kezdődik, hogy általában aki besétál egy bankfiókba, az saját magának igényel kártyát, míg az ajándék esetében értelemszerűen másé lesz a bankkártya, így az ő adataival kell azt igényelni. (A bank hirdetménye szerint prepaid kártya szerződést csak a 18. életévüket betöltöttek köthetnek.)
Természetesen nem beszélhetnénk igazi ajándékról, ha szinte már a fa alatt levonódna az éves kártyadíj és a készpénzfelvételkor a kapcsolódó díj miatt kiderülne, hogy nem is annyi az annyi. Ezt az OTP úgy oldotta meg, hogy az ajándékozó az igényléskor a befizetett összegtől függően egy bizonyos összeget csomagdíjként megfizet a banknak, ez az összeg pedig tartalmazza a kártya rendelkezésre bocsátásának és a hozzá kapcsolódó tranzakcióknak a költségét. (A kártyával végzett tranzakciókért tehát a bank nem számít fel külön díjakat, így az ajándék címzettjének nem kell semmit fizetnie.)
A csomagdíj a befizetett összegtől függően a következőképpen alakul: (Érdemes még tudni, hogy magánszemélyként maximum 250 ezer forintot helyezhetünk el ajándékként a Meglepetés Kártyán.)

A Meglepetés Kártya valójában tehát egy prepaid Maestro bankkártya, melyet a megajándékozott a bankfiókban történő aktiválás után használhat bankkártyás vásárlásra és ATM-es készpénzfelvételre.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fentiek mellett a sima borítékos készpénz ajándékozás felől egy továbblépést jelent, hogy a kártyán az aktuális alkalomhoz illő kép jelenhet meg (a karácsonyi mellett van esküvői, születésnapos és ballagási is), mely valamelyest segíthet az ünnepi jelleg hangsúlyozásában.
A kártya alapesetben a rajta lévő lejárati dátumig, illetve a számlán lévő összeg elköltéséig érvényes. Amennyiben az az érdekes helyzet áll elő, hogy lejáratkor még van pénz a kártyán, akkor párszáz forintos zárlati díjat kell fizetni. A kártya csak a mögöttes különleges számlával áll kapcsolatban, semmi máshoz nem kötődik, így elvesztésekor maximum az ajándék összegét lehet elbukni. (Természetesen a letiltás ugyanúgy működik, mint a többi kártyánál.)
Nem állítjuk persze, hogy egy pénzt helyettesítő kártya lenne az ajándékozás legelegánsabb formája, ötlet hiányában azonban mindenképpen jobb lehet a borítékos-készpénzes verziónál. Hasábjainkon elsősorban érdekessége miatt került bemutatásra ez a speciális kártyakonstrukció.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


