Az ősszel zárulhat le a DT Diamond Zrt. ügyében a nyomozás, az eset iránt azonban már az Interpol is érdeklődik, ugyanis úgy tűnik, nem csak hazánkban sóztak rá csökkent értékű ipari gyémántot befektetés gyanánt hiszékeny emberek tömegére.
Legalább 500-an dőltek be a 2002 óta Atlantis Contor Kft. által megkezdett, majd a DT Diamond Zrt. néven folytatott milliárdos nagyságrendű csalássorozatnak. A cégek évi 21.6%-os fix hozamot ígértek ügyfeleiknek. Az üzlet 2.5 éven át egész jól ment, hiszen mindenki vett és senki nem akart visszaváltani, 3 év után ugyanis már 80% feletti nyereséggel kecsegtetett a befektetés.
2004 novemberében a PSZÁF feljelentette a céget jogosulatlan pénzügyi tevékenység folytatásáért, a tulajdonos őrizetbe vétele után pedig sokan szerettek volna kiszállni a buliból - írja a Magyar Hírlap.
Az értékesített kövek független szakértők szerint 10-30%-át érik a vételárnak, hiszen valószínűleg ipari gyémántokról van szó. A cég nem fizetett, eleinte a PSZÁF tiltó határozatára, majd tulajdonosváltásra hivatkozott. Később az új tulaj fedezetlen csekkekkel igyekezett kielégíteni a károsultakat, majd visszakérte a köveket, hogy külföldön értékesíthesse őket. A cég alapítói több szomszédos országban is tömegeket szedtek rá...
A magyar DT az egy éve beszedett kövek tulajdonosainak sem fizet. Az eset persze csak azt példázza, hogy a hiszékenység sokba kerülhet, a gyémánt mint befektetés korántsem biztos, hogy rossz választás, amint arról alábbi cikkünkben is beszámoltunk:

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


